Hersteld of afgestorven?

Author:
Juna
Posted:
vr, 06/29/2007 - 11:58
Zo'n twee maanden geleden zijn er linksboven achterin twee kiezen gevuld met amalgaan. Ik heb behoorlijk wat napijn gehad maar na ongeveer 6 weken was dat over.

Nu ben ik laatst weer bij de tandarts geweest en daarna waren de kiezen wéér gevoelig. Vooral met koud heb ik last en soms met dichtbijten. Als ze te hard op elkaar komen krijg ik een felle pijnscheut door één van die kiezen heen.

Het vreemde is dat ik overdag vrij weinig last heb (alleen met koud eten en drinken dan even) maar 's nachts regelmatig wakker schrik door zo'n pijnscheut. Kan dit door klemmen komen??

Ik durf ook geen harde dingen met de kies te eten en als ik de onderkant van de kies aanraak met mijn tong "smaakt" deze kies anders dan de rest van mijn vullingen en kiezen. Raar uitgelegd maar ik weet niet hoe ik het anders zeggen moet.

In ieder geval heb ik sinds gister geen last meer met dichtbijten maar nog wel met koud op de kies. Wijst dit allemaal op het afsterven van de zenuw of op een herstellende zenuw? En hoe lang duren deze processen ongeveer??

Met vriendelijke groet van Juna.
Irfan

Beste Juna,

Je kan last hebben van een geirriteerde zenuw, afgestorven zenuw of blootliggend tandbeen. Ik kan uit je verhaal niet heel duidelijk een van de drie benoemen. Het beste kun even langs je tandarts gaan, deze kan met een koud staafje (of andere methodes) testen of de kiezen nog leven en zo ja nog ontstoken zijn. Of dat het door blootliggend tandbeen komt.

Groet irfan
za, 06/30/2007 - 22:07 Permalink