Help!!!! al een week onhoudbare pijn na WKB

Author:
Letty22
Posted:
zo, 07/01/2007 - 19:33
Hallo,

Ik ben afgelopen maandag naar de tandartys geweest met ongelofelijke kiespijn hij was tik gevoelig blabla bla. Op de foto was niets te zien. Mijn tandarts wilde afwachten gezien het feit er net een nieuwe vulling inlag en ik niet kon aanwijzen welke van de twee kiezen de pijn veroorzaakte. Van maandag op dinsdagnacht hield ik het niet meer en wist ik dat het mijn achterste kies was. Ik kon meteen terecht en alsnog een WKB gestart. Nu (zondag) heb ik nog steeds de pijn waar ik mee kwam??!
Ik heb eerder een WKB gehad maar dit nog niet meegemaakt....Ik slik pijnstilling maar ook daardoorheen wil de pijn gewoon opkomen ik kan mijn gebit niet meer op elkaar zetten...Lijkt gewoon of het niks heeft uitgemaakt de behandeling... Wie kan mij helpen ik ben echt ongerust!!!!
Newtan

Wie kan je helpen? De weekenddienst?? Nou niet meer, denk ik, nu kun je wel tot morgen wachten.
Als ik dienst had, sleep ik eerst eens 1mm van de bovenkant van de kies in kwestie af. Waarom? Omdat de onsteking de kies in de hoogte kan hebben geduwd. Dat is net een jeugdpuistje op je neus, als je daar op duwt, voelt het heel erg venijnig. En nu wil je niet wéten hoe vaak je zonder het te weten je kiezen op elkaar zet (gewoonte). Pijnstillers helpen daar pas weer als de druk er een weekje af is.

Veel sterkte.
zo, 07/01/2007 - 22:32 Permalink
Letty22

hai..Newtan,

net terug van de ta hij heeft de kanalen opniew schoongemaakt... echter de verdoving zit er nog in maar heb nu alweer vreselijke pijn hij zei ook dat het er eigenlijk rustig uitzag....ik vroeg dus wat het nog meer zou kunnen zijn maar ze zeiden (ass. en ta) dat ze het anders niet weten... iemand anders mischien een idee?????ik ben ten einde raad hij zei dat ik het maar wat langer de tijd moet gunnen dan een week.....

groetjes,

Letty
ma, 07/02/2007 - 16:58 Permalink
Mignon

Beste Letty,

weet je heel zeker dat het wel de juiste kies is die behandeld is. Je geeft zelf aan dat je eerst niet goed wist welke van de twee kiezen de oorzaak was. Zijn er nadie nog tests uitgevoerd of foto's gemaakt? Van een wortelkanaalbehandeling kun je ook nog enige dagen last hebben...

Gr, Mignon
ma, 07/02/2007 - 17:16 Permalink
Letty22

Hai Mingon,

Ja met een watje getest en hij heeft op de kies getikt en een fotootje overduidelijk de kies waar ik nu over praat.
Maar ik vind het ook zo vreemd dat ik door de verdoving heen alweer pijn krijg aan de kies.....de tandarts heeft nu tot in de wortelpunt geveild??? maar ik ben ten einde raad heb het idee dat er iets anders is dan die zenuw....

groetjes Letty
ma, 07/02/2007 - 17:22 Permalink
Newtan

Een opgezette wortelpuntontsteking. Dus de kies komt omhoog.
Dat kun je zelf checken: doet het meer pijn als je de kiezen op elkaar zet?
ma, 07/02/2007 - 20:27 Permalink
Letty22

hoi Frank,

Ja ik kan mijn tanden niet meer op elkaar zetten want dat doet te veel pijn.
Ik voel mij echter bezwaard om weer de ta te bellen hij zei vanmiddag dat hij niks bijzonders zag en dat ik de pijn nu maar wat langer moest volhouden het zou wel langer duren voor het wegtrok.... maar de verdoving is nu goed uitgewerkt ik kan eten maar met de andere kant iets heel zachts maar zodra mijn kiezen met die pijnlijke kies elkaar raken vlieg ik zeg maar door het plafond..wat kan ik dat aan die opgezette wortelpuntontsteking doen????

groetjes Letty
(zag dat ik een dergelijk bericht naar je pm had gestuurd per ongeluk)
ma, 07/02/2007 - 21:29 Permalink
Newtan

Wie kan je helpen? De weekenddienst?? Nou niet meer, denk ik, nu kun je wel tot morgen wachten.
Als ik dienst had, sleep ik eerst eens 1mm van de bovenkant van de kies in kwestie af. Waarom? Omdat de onsteking de kies in de hoogte kan hebben geduwd. Dat is net een jeugdpuistje op je neus, als je daar op duwt, voelt het heel erg venijnig. En nu wil je niet wéten hoe vaak je zonder het te weten je kiezen op elkaar zet (gewoonte). Pijnstillers helpen daar pas weer als de druk er een weekje af is.

Veel sterkte.
ma, 07/02/2007 - 21:38 Permalink