De 2 tanden tussen mijn voor- en hoektanden in, staan wat een klein stukje verder naar achter dan de rest. Ze zijn zeg maar een beetje naar achteren gedrukt door ruimtetekort (verstandskiezen zijn al wel getrokken). Verder ben ik erg tevreden over mn gebit. Is het mogelijk door middel van een beugel om alleen deze 2 tanden weer iets naar voren te krijgen? En met wat voor beugel zou dit kunnen en wat zijn de kosten hiervan?
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
Ik heb ook een beugel genomen voor zelfs maar 1 scheve (voor)tand. Ik ben 21 en moest het dus grotendeels zelf betalen. Ik kreeg 300 euro van mijn zorgverzekeraar, daarnaast heb ik zo'n 300 euro zelf bijgelegd.
Als het je dwars zit, gewoon doen hoor. Ik ben er enorm blij mee, nog even en de beugel mag eruit.
Ik heb overigens doorzichtige plaatjes over 8 (voor)tanden.
Re: Beugel voor 2 tanden?
Ik ben toch wel benieuwd hoe ik dit weer mooi krijg! Heeft iemand advies?
Het is voor mij meer een cosmetisch doel, vind het niet mooi dat het aan de voorkant zo ongelijk loopt.
Zijn facings ook een optie?
[attachment=0]Tanden.JPG[/attachment]
[attachment=1]Tanden 2.JPG[/attachment]
Charmante foto's he haha!
Re: Beugel voor 2 tanden? (Foto's)
Ik denk dat dit een kwestie van 3/5 maand is.Facings zal ik zeker niet doen, zijn vrij duur en er moet een klein laagje van je eigen tanden afghaald worden om ze te plaatsen, dus beschadiging van je tanden.Ik zou als ik jou was een afspraak maken bij de ortho!
Ik krijg dacht ik 75% vergoed van mijn verzekeraar..
Alvast bedankt voor alle info!
Vroeger heb ik reeds 4 jaar een beugel gehad, van begin tot eind met alles erop en eraan. Boven is toen niet gespalkt en het ging steeds schever staan. Een jaar geleden ben ik naar de ortho gegaan en in het totaal heb ik de beugel een half jaar gehad en is er nu twee weken uit.
Ik moest er wel wat voor doorstaan: 4 verstandskiezen laten uitsnijden en vandaag nu de beugel eruit is nog een wortelkanaalbehandeling door een diep gaatje. Dus weet wel waar je aan begint; er zijn altijd risico's op gaatjes achteraf al poets je nog zo goed. Als je nu nog verstandskiezen hebt is de kans groot dat ze die er ook eerst uit willen halen. Dit omdat je tanden later alsnog in de verdrukking kunnen komen en je voor niks gebeugelt hebt. Maar dat ligt eraan hoe de stand is; een ortho kan dat bepalen door middel van een foto.
Je hebt natuurlijk ook de kans dat je geen van dit allen nodig hebt. Maar het is wel iets om bij stil te staan want veel mensen vergeten het. Ik vond het allemaal super meevallen en ondanks een scheve tand zou ik het morgen weer doen. Ik heb er absoluut geen spijt van en voel me een stuk zelfverzekerder.
Tja en het kostenplaatje is natuurlijk nooit fijn...
In het totaal heb ik zo'n 1000 euri af moeten rekenen in een half jaar (dus beugel, controles, foto's, afdrukken, spalkje), heb alleen een slotjesbeugel gehad.
Maar ik koos expres een nieuwe verzekering, zonder wachttijd of regeling. Die was per maand wel iets duurder maar die heb ik er dubbel en dwars uit. Moest daarom ook even wachten aan het begin met de behandeling tot ik een andere verzekering had ;-) Maar het was het wachten waar.
Succes met wat je ook gaat doen. Belangrijkste is dat jij je er happy bij voelt!
Overigens kan een orthodontist je een redelijke indicatie geven van hoe lang je de beugel nodig hebt. Bij mij was de indicatie 1-1,5 jaar en na een half jaar was ik al helemaal happy!
Totaal ben ik er dus een jaar mee bezig geweest.