Vraagje ivm vervangtand plaatsen na trekken van tand?

Author:
MarcL
Posted:
di, 07/10/2007 - 21:18
Ik heb vorig jaar augustus een wkb gehad aan een voortand bovenaan.
Iets daarna is de definitieve vulling geplaatst.
Maar ik heb in al die tijd nog steeds drukpijn aan die tand, dus als ik er tegen tik of duw heb ik pijn.
Doordat het na een half jaartje nog niet beter was, heb ik terug contact opgenomen met mijn tandarts.
Hij heeft eerst een foto gemaakt en zegt dat het geen ontsteking is aan de wortel, maar dat het waarschijnlijk een cronische alergische reactie van de tand is tegen die vulling.
Nu heeft hij de tand terug open gemaakt en opnieuw een 2de wkb gedaan.
De eerste dagen na die 2de wkb was de drukpijn beter, maar daarna voelde ik het weer terug zoals voordien.
De pijn is niet heel erg te noemen, maar na zoveel maanden begint het wel irritant te worden.
Ik was nu al aan het denken om de tand te laten trekken en een vervangtand te laten plaatsen.
Maar kunnen ze dadelijk na het trekken van de tand een vervangtand plaatsen of moet ik eerst enige tijd zonder die voortand rondlopen vooraleer ze er een andere kunnen in plaatsen?
Want dat schrikt me dus af, dat ik dan een tijdje zonder die voortand moet rondlopen (das geen zicht)
Van Leeuwen

Er zijn meerdere manieren om een tand te vervangen en er zijn ook meerdere soorten tijdelijke voorzieningen. Omdat het gaat om een tand die voorin zit zal uw tandarts waarschijnlijk ten alle tijden zorgen dat het er netjes uitziet (u zult dus niet zichtbaar zonder tand lopen).

Gr. Maurice
wo, 07/11/2007 - 16:55 Permalink
MarcL

Bedankt voor de info.
Ik ga het zo nog maar wat verder aanzien en misschien nog eens voor de 3de maal een wkb laten doen.
do, 07/12/2007 - 15:23 Permalink