cracked tooth

Author:
Vlindertje05
Posted:
vr, 07/13/2007 - 09:15
Heeft iemand hier wel eens van gehoord of heeft iemand hier misschien last van?

Ik ben is gaan zoeken op het internet met de problemen die ik heb met mijn kiezen. De symptomen komen goed overeen met de symptomen van cracked thooth.
Ik kan namelijk slecht kauwen na het nuttigen van zoete en zure voedingsmiddelen. Dat kan soms twee dagen duren en het is heel vervelend. Als ik bijvoorbeeld uitga, dan drink ik soms graag een zoete witte wijn. Nu kan ik dat niet meer doen, want dan heb ik er erg veel last van de dagen erna. Als ik dan ergens op kauw, dan krijg ik een soort stroomschok door mijn hele lichaam.
Het heeft trouwens niets te maken met blootliggende tandhalzen, want daar heb ik geen pijn. Het is meer de bovenkant van mijn kiezen, de oppervlakte. Als ik er eenmaal last van heb, dan gaat tandenpoetsen ook heel moeilijk want dan heb ik aldoor die pijn.

Ik heb het aan veel mensen in mijn omgeving verteld, in de hoop dat er misschien iemand was met hetzelfde probleem. die ben ik helaas nooit tegengekomen

Ik zou graag een reactie van iemand willen of iemand die dit probleem ook heeft.
Lieneke

Typisch voor cracked tooth is dat het bijten pas pijn doet bij het loslaten. Dus niet bij het bijten zelf maar precies erna: als de kiezen weer iets van elkaar afgaan.

Wat je beschrijft kan ook een gewoon een gaatje zijn. Alleen de tandarts kan zien wat het nu precies is. Dat kunnen we vanaf hier niet goed beoordelen.
za, 07/14/2007 - 09:11 Permalink
Mignon

Is het 1 specifieke tand die problemen geeft Cynthia of doen al je kiezen zeer? In dat geval zou er misschien ook sprake kunnen zijn van overbelasting. Knars of klem je met je tanden?

Gr, Mignon
zo, 07/15/2007 - 20:40 Permalink