Wie kan me helpen !!

Author:
Joezoef
Posted:
ma, 07/16/2007 - 12:04
Sinds een paar weken (nadat er 2 kiezen rechtsonder verwijdert zijn) last van mijn kiezen/tanden in mijn bovenkaak. het meest rechtsboven maar het zit ook links.

Voornamelijk de laatste 2 kiezen ( die voor de verstandskiezen, die er overigens allemaal allang uit zijn) aan beide kanten zijn zeer gevoelig. Er zit een constant drukgevoel op deze kiezen en ook gaan er af en toe steekjes pijn doorheen.

TA heeft een OPG gemaakt waarop niets te zien is. De pijn wordt soms erger ( dit verschilt namelijk) en zwakt soms af. Ik kan er geen pijl op trekken of dit s'nachts of op de dag is.

Het kan ook schelen per dag. Het is net een soort van "beurs" gevoel in je kiezen en tanden. Ik heb het alleen boven, niet beneden. Maak me zorgen over de pijn die er altijd is. Soms kan ik zonder pijnstiller, soms moet ik echt ibuprofen en/of paracetamol slikken.

Als ik praat dan wordt het erger, zolang ik mijn mond hou gaat het beter.
Ook zijn mijn kiezen gevoelig voor koud en warm, kortom het totale boven gebit is pijnlijk!!

Wat kan dit zijn, mijn tandarts zegt niets bijzonders te kunnen zien.
Anoya

Mwa, er meer spanning op zetten is volgens mij ook klemmen.

Voordat ze er achter kwamen dat ik klem, had ik namelijk ook veel last van kou/warm bij mijn kiezen. Ik klem dus regelmatig, maar voornamelijk bij veranderingen in mijn mond en dus ook wanneer er kiezen werden verwijderd. Het kan best zijn dat je door die veranderingen je kiezen hard op elkaar bijt waardoor er nóg meer spanning op komt. Als je dan bijvoorbeeld praat, is die spanning dus weg, maar kan het ook juist zeer gaan doen.

Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor, dus ik zou nog even wachten op andere antwoorden als ik jou was. :)

Hoop wel dat het al wat beter gaat voor je!
di, 07/17/2007 - 10:37 Permalink
Mignon

Omdat jouw probleem niet op een plaats is gefixeert doet het me vermoeden dat er een algemenere oorzaak voor is. Het zou inderdaad goed kunnen zijn dat je klemt of knarst, wat voor overbelasting van je kiezen zorgt. De meeste mensen klemmen en knarsen 's nachts en worden dan wakker met een vermoeid gevoel in de kaakspieren. Straalt de pijn toevallig ook uit?

Gr, Mignon
di, 07/17/2007 - 11:56 Permalink
Joezoef

Ik heb soms uitstraling naar mijn jukbeenderen, gespannen, verstijfd gevoel. Wat ik het ergste vind is dat vooral rechtsboven de op 1 na laatste kies vaak voel. Ik heb echt het idee dat er in de kies iets zit i.p.v. onder de kies. Dit kunnen ze niet zien op een foto, toch......?
KAn ik vragen aan de TA om deze open te boren (vulling eruit) om te zien of er iets zit? Voor hetzelfde geld zit hier iets en mond dit uit in een ontsteking. De pijnscheutjes die ik voel zitten ook in deze kies. Kan dit ook door klemmen of knarsen komen?
wo, 07/18/2007 - 12:12 Permalink
Mignon

Ontstekingen zijn op een OPG meestal niet duidelijk te zien tgv de overlap van de verschillende structuren. Als je het idee hebt dat het probleem echt met die ene tand te maken heeft zou ik dit met de tandarts overleggen. Deze zou dan een solo-foto kunnen maken van die ene tand die een stuk gedetailleerder is dan het beeld op de OPG.

Succes ermee, gr Mignon
wo, 07/18/2007 - 12:16 Permalink