kiespijn, door wortelontsteking?

Author:
omaatje lief
Posted:
do, 07/19/2007 - 12:25
gisteren naar de tandarts geweest, ik heb steeds af en aan kiespijn, soms uren, soms even niet, vooral na warm drinken houdt de pijn aan en gaat niet meteen weg. bij aantikken en bijten geen pijn. de kies reageerde ook niet op het koude staafje dat de tandarts er tegen aan legde. Na bestudering van de foto bleek dat de wortelontsteking nog niet helemaal weg was. Ik heb een jaar geleden een wortelkanaalbehandeling aan deze kies gehad(door de kroon heen), de ontsteking aan de wortel is minder, maar niet weg. Vlgs de tandarts gaat het nu niet meer vanzelf beter. Mijn vraag: Kan ik hierdoor opeens weer pijn krijgen, waarom nu, en het hele jaar niet? Het lijkt net of de bovengelegen kiezen ook pijn gaan doen. De tandarts heeft een afspraak bij de kaakchirurg voorgesteld om de wortel schoon te maken/af te vijlen. Ik heb gebeld en kon pas is september terecht, na aandringen dat dat erg lang is om met pijn door te lopen kan ik nu over 3 weken. Wie heeft ervaring? Kan het de oorzaak zijn? Wie heeft deze operatie gehad en wat zijn de ervaringen? alvast bedankt!
:( vandaag weer terug naar de tandarts geweest nu was het boven mijn hoektand die pijn deed, kon uitstralende pijn zijn zei de tandarts , maar na een tikje erop vloog ik door het dak, au, au, tja...foto...ontsteking , dus start endo. verdoving is nu uitgewerkt nu heb ik rechts beneden nog steeds kiespijn en ook mijn tand doet weer pijn. Moet nog een week wachten(tandarts heeft gebeld dus kan ik nu 2 weken eerder) voordat ik naar de kaakchirurg kan. :cry: Vervolg: volgens de kaakchirurg was het niet de kies van de wortelpuntontsteking, die ontsteking was op de laatste foto een stuk beter dan op eerdere foto's, ook geen koud/warm of aantik pijn. Doordat de pijn na de wkb van de tand over was, is dus waarschijnlijk de tand het probleem geweest. Goed om te weten dat een boventand , kiespijn in onderkaak kan geven. Wel blijft de tand raar aanvoelen, vooral als ik langs mijn neus wrijf is dit heel gevoelig, komt dit doordat de zenuw, of wortelpunt hier nog gevoelig blijven? Ben al blij dat ik geen tand/kiespijn meer heb. Wat kan een mens gelukkig zijn, simpelweg door geen kiespijn te hebben :lol: de wkb aan de tand wordt , als alles goed blijft gaan 4 september afgemaakt. :o :smt006