help

Author:
bluewie
Posted:
do, 07/19/2007 - 17:26
Beste mensen,

Sinds geruime tijd zat ik al met zeurderige klachten die niet echt aan te wijzen waren.
Ik bezoek regelmatig de tandarts (2x per jaar)
onlangs kreeg ik weer pijn scheuten en ging er vanuit dat t n vulling was die niet meer in orde was, ben daarvoor bij mijn tandarts geweest en idd de kant waar ik klachten had was 1 vulling weg of n gat wat gevult moest worden.

toch bleven mijn klachten aanhouden waar ik al bang voor was, 2 dagen later kreeg ik zo`n helse pijn en ik wist me geen raad, contact opgenomen met mijn tandarts die wist me te vertellen dat er wrs een ontsteking aan zat te komen, ik heb toen meteen corsodil gehaald om te spoelen maar van donderdag op vrijdag werdt mijn wang dik en de pijn ondragelijk, kreeg via de post van mijn tandarts een antibiotica waar ik afgelopen zondag mee ben begonnen.

De klachten zijn ondragelijk en ben er afgelopen dinsdag mee terug gegaan, heb n verwijskaart gekregen voor kaak chirurg en gelijk dezelfde dag nog laten behandelen door de kaak chirurg ( onder verdoving is het open gesneden en alle troep verwijderd en kreeg n drain die ik 2 dagen later, dus vandaag heb moeten laten verwijderen)
Nu heb ik nog steeds hevige pijn aan wang/kies/kaak waar de pijn precies in zit weet ik nl niet, ik moet wachten tot de wond is genezen ongeveer 1 week en dan moet ik op om verdere problemen te voorkomen n wortel kanaal behandeling laten uitvoeren.
ik zie er als n berg tegenop, des te meer omdat ik bijna 32 weken zwanger ben en ik dus leef op paracetamols die niet echt lijken te werken en ik niks anders mag hebben.
ook voel ik bij mijn kin nog steeds een bult die rood achtig is en erg gevoelig en wat gloeiend.de pijn trekt naar mijn oor en slaap best slecht door deze problemen.

de kaak chirurg heeft me de foto mee gegeven voor de tandarts zodat hij wist wat er precies behandeld moet gaan worden, kaak chirurg stelde vast dat aan de andere kant ook n ontsteking aan zit te komen, maar nu vraag ik mij af ik gebruik mijn anti biotica kuur nog voor n kleine 4 dagen en dan is t afgelopen, mijn eigen tandarts gaat eind deze week voor 3 weken op vakantie.

ik spoel nu nog met corsodil 2 x daags , anti biotica dus nog voor kleine 4 dagen en de para`s tegen de pijn.

wat moet ik doen of wat is wijsheid, ik zie er vreselijk tegenop om me te laten behandelen bij een onbekende tandarts waar ik nooit van gehoord of gezien heb en nog zijn kwaliteiten niet ken, maar weet wel dat ik nog n ontsteking in mijn situatie niet trek.

wat moet ik doen, hoe groot is de kans dat ik opnieuw binnen 3 weken deze of de andere ontsteking ga krijgen ?

en met die anti biotica houd hij deze andere zijde van de ontsteking tegen/dood hij die bacterie ? of is t zo dat als de anti biotica stopt en ik enkel nog blijf spoelen daar dan ook opeens de ontsteking gaat komen ?

help me alsjeblieft ben bloed nerveus en verga op dit moment nog steeds van (na) pijn
Mignon

Beste Bluewie,

als het echt nodig is zou ik de wortelkanaalbehandeling door de vervangende tandarts laten uitvoeren. Tijdens een zwangerschap met een grote ontsteking rond blijven lopen is niet gezond voor jou en voor je kindje. Waarschijnlijk is je weerstand op dit moment wat verlaagd en spelen daarom de ontstekingen op. Ik zou kiezen voor de veilige weg. Let er wel op dat er niet onnodig veel foto's gemaakt worden ivm de zwangerschap.

Gr, Mignon
vr, 07/20/2007 - 15:57 Permalink
bluewie

Beste Mignon,

Inmiddels n goeie week verder,mijn ontsteking/zwelling is dusdanig afgenomen dat ik geen pijnstillers meer hoef te slikken,mijn anti biotica is vandaag ten einde.
Alleen helaas, ik ben nog steeds niet naar de tandarts geweest voor n wortelkanaal behandeling omdat velen in mijn omgeving gesloten zijn wegens vakantie en sommige nog met vakantie gaan en ook zijn er n aantal die er gewoon niet aan willen beginnen :cry:

zelf zie ik al erg tegen de behandeling op maar zie er nog meer tegenop om nog een x die vreselijke pijnen te moeten doorstaan van ontstekingen.

ik ben ten einde raad en voel me machteloos.
tot nu toe alles geprobeerd maar deuren blijven gesloten.

ik durf de onzekerheid niet aan om t nog langer uit te stellen.
maar zie vooralsnog geen andere keus.

nu deze anti biotica ten einde is, mag ik dan eventueel nog een nieuwe ?

alvast bedankt voor je reactie.

groet bluewie
wo, 07/25/2007 - 10:18 Permalink