Ben 21 en heb nu net voor +- 48 uur een voledige prothese op de bovenkaak.
Alleen heb ik er erg veel last van, kan niet of nauwlijks spreken als ik hard spreek moet ik kokhalzen is dat normaal?
ten tweede had een blaadje gekregen waarop staat dat je na 24 uur zachtjes aan de prthese kan trekken om hem eruit te halen voor schoonmaken.
Maar ik krijg hem er niet uit, het voelt alsof de zijkanten van de prothese zichzelf ingraven in me tandvlees en het doet verschrikkelijk pijn.
Dus ik heb hem maar nu laten zitten en voel ik druk op de zijkanten.
Ook op de onderkant is een aantal kiezen verwijdert alleen daar had ik geen prothese voor kunnen laten maken omdat niet zeker was wat daar van moest worden verwijderd, oftewel hoop kiezen eruit heb nu niets om me te kouwen.
Ook begint me gehemelte nu pijn te doen van het midden stuk.
ze zeiden voor de behandeling je pijn zal snel ophouden, krijg er alleen nu steeds meer.
Nog een andere vraag wanneer kan je een klikgebit op inplantaten krijgen? moet je daar echt een jaar op wachten.
Ik zie niet hoe ik moet leven met constant dit ding in me mond.
Alleen heb ik er erg veel last van, kan niet of nauwlijks spreken als ik hard spreek moet ik kokhalzen is dat normaal?
ten tweede had een blaadje gekregen waarop staat dat je na 24 uur zachtjes aan de prthese kan trekken om hem eruit te halen voor schoonmaken.
Maar ik krijg hem er niet uit, het voelt alsof de zijkanten van de prothese zichzelf ingraven in me tandvlees en het doet verschrikkelijk pijn.
Dus ik heb hem maar nu laten zitten en voel ik druk op de zijkanten.
Ook op de onderkant is een aantal kiezen verwijdert alleen daar had ik geen prothese voor kunnen laten maken omdat niet zeker was wat daar van moest worden verwijderd, oftewel hoop kiezen eruit heb nu niets om me te kouwen.
Ook begint me gehemelte nu pijn te doen van het midden stuk.
ze zeiden voor de behandeling je pijn zal snel ophouden, krijg er alleen nu steeds meer.
Nog een andere vraag wanneer kan je een klikgebit op inplantaten krijgen? moet je daar echt een jaar op wachten.
Ik zie niet hoe ik moet leven met constant dit ding in me mond.
Neem gerust genoeg pijnstillers tegen de pijn, welke soort pijnstiller maakt in principe niet uit als er verder niks meer getrokken hoeft te worden.
En het klinkt alsof de te dikke randen nog niet zijn weggevijld (daar is die controleafspraak voor).
Zo gauw mogelijk even bellen naar de tandarts. Of het spreekuur van de spoedinvaller, morgenochtend.
Gr, Mignon
pijn
Ik moest ook na 24 uur de prothese uitdoen maar ik durfde niet bang dat ik de wonden opentrok dus ben ik terug gegaan en hebben hun het gedaan.