help!! vulling/tand eruit en ik zit te flippen!!

Author:
Escapologygirl
Posted:
zo, 08/19/2007 - 16:15
oki help

ik heb 2 maand geleden een vulling gekregen..wat bleek ik kon niet tegen witte vulling dus moest ik er eerst een capje ofzow krijgen (zo werd mij dat uitgelegd) en vervolgens de vulling..ik bleef de vulling voelen met mijn tond maar de tandarts zei dat dat vanzelf er wel af gaat..de hele tijd bleef ik met die tand gevoelig..en nu net zat ik een een mega zacht spekkie te kauwen en ineens voelde ik een pijnscheut..die hele vulling is eruit :o :o :o :o :smt010
heb in de spiegel gekeken een mgega groot gat..klopt dat wel met een vulling..van de tand heb ik nog maar 50% over..voelt (en als ik zo in de spiegel klijk lijkt het)O alsof de hele tand eruit is....en het doet pijn met drinken en fatsoenelijk slikken doet al zeer want dan kom ik er met mijn tong in de buurt..wat moet ik doen!!!!!!!!!!!!en moet de tandarts dit eigenlijk vergoeden als ik morgen een afspraak maak of niet??hellllppp
:smt010 :smt010 :smt010 :smt010 :smt010
hello jozefien

o jeetje...dat komt nou van snoepen :wink: mijn kies brak af toen ik een stuk chocolade afhapte(doe ik ook nooit meer) . Zorg wel dat je morgenochtend vroeg belt, dan kun je dezelfde dag nog terecht want dit moet natuurlijk zo snel mogelijk worden gemaakt! doe voor zichtig met eten en probeer er af te blijven. Misschien is de vulling zo groot dat er beter een kroon op kan. sterkte morgen! :smt006
zo, 08/19/2007 - 20:35 Permalink
hello jozefien

als je op tijd belt, kun je altijd terecht, zekere met zoiets! Mijn tandarts zei toen mijn kies weer heel was,( trouwens heel mooi gedaan met een inlay, terwijl de hele zijkant er ook af was!) :"nu geen chocola meer snoepen hoor" :oops: ik denk dat het dus wel vaker voorkomt, ik eet nu alleen nog maar dunne plakjes chocola
:lol: sterkte morgen, laat je nog iets horen? :smt006
zo, 08/19/2007 - 23:20 Permalink
Escapologygirl

nou..net terug van de tandarts..blijkt dat er vocht ofzow bij de vulling is gekomen en dat die daardoor heeft losgelaten.
hij heeft weer wat zitten boren en doen en met zon raar rood ramp geval er steeds overheen..nou heeft die de hele tand opgevuld met vulling voor zover ik begreep..en van voren zie je het net maar als je (net zo pietluttig als ik :oops: :lol: ) met een spiegel gaat kijken ziet het er niet mooi uit :( mijn mooie tand zal nooit mer terug komen..
:roll:

-x-
ma, 08/20/2007 - 12:33 Permalink