Deze namiddag heb ik een gaatje laten vullen (witte vulling) in een kies bovenaan, ik had hier niet echt last van. De tandarts zei dat het een lastig gaatje was, het zat heel hoog, tegen het tandvlees aan en tussen 2 kiezen in. Hij was bij het boren nog voldoende van de zenuw verwijderd, dus verwachtte geen problemen.
Nu de verdoving is uitgewerkt, verga ik van de pijn. Bij tikken met de tandenborstel of wiebelen met de kies, ga ik bijna door het plafond. Maar ook spontaan zeurt hij de hele tijd, ondaks 1 paracetamol en 1 ibuprofen. Het klopt ook een beetje. Koud of warm doet niet veel.
Kan de zenuw zo snel (op een paar uur) ontstoken geraken of is dit normale napijn?
Hoe snel moet dit beteren?
Nu de verdoving is uitgewerkt, verga ik van de pijn. Bij tikken met de tandenborstel of wiebelen met de kies, ga ik bijna door het plafond. Maar ook spontaan zeurt hij de hele tijd, ondaks 1 paracetamol en 1 ibuprofen. Het klopt ook een beetje. Koud of warm doet niet veel.
Kan de zenuw zo snel (op een paar uur) ontstoken geraken of is dit normale napijn?
Hoe snel moet dit beteren?
Re: Niet te houden napijn enkele uren na witte vulling
Dat is de napijn na een diepe vulling. Dat voel je direct zodra de verdoving is uitgewerkt. Probeer het voor nu onder controle te houden met pijnstillers, je mag max 5 paracetamols per dag, dus je kun er best een paar meer innemen.
Na een paar dagen moet het weg zijn, mocht het lang aanhouden, dan moet je even terug naar de tandarts.
Groet Irfan
Geen spontane pijn, geen pijn bij koude dranken. Wel is de tand gevoelig bij aantikken. Als ik iets warms drink (thee) doet het wel enorm pijn. De pijn straalt dan uit tot in mijn kaak en in mijn oor en blijft verscheidene minuten nazinderen. Dit heb ik ook bij dichtbijten.
Is dit nog steeds normaal na een diepe vulling of is de zenuw toch ontstoken?
Gr, Mignon
Maandag heeft de tandarts even tijd voor mij, intussen hoop ik dat ik het weekend zonder al te veel pijn door kom.
Alvast bedankt om te reageren!
Maar deze morgen niets meer.
Bij de koude watjestest bij de tandarts reageerde de tand wel sterk. Toen had ik weer enkele minuten pijn (tot 10 min). Koude lucht erop blazen of tikken deed dan weer niks. Een foto leverde niks op.
Morgen staat er een WKB gepland maar ik vroeg me toch af of het toch niet vanzelf goed zou komen met die tand?
Immers een heftig kloppende pijn waar je 's nachts wakker van wordt (wat ik hier dikwijls lees als symptoom) heb ik nog niet echt ervaren. Wel straalt de pijn soms uit naar andere tanden waardoor ik nog maar moeilijk de schuldige kan aanwijzen.
Volgens de tandarts gaat de pîjn in de loop der tijd waarschijnlijk verergeren en moet de zenuw er nu uit (veiligste oplossing) maar echt zeker van een pulpitis was hij toch niet.
Kan je zien of een zenuw ontstoken is als de tand wordt opengemaakt?
Ik moet binnenkort waarschijnlijk een slotjesbeugel. Dat kan toch nog als je een WKB hebt gehad? Of kan je een 'dode' tand niet meer verplaatsen?