Hallo,
Ik heb een (witte) vulling in mijn achterste kies boven. Deze is er al een keer uitgevallen. Nu is hij er WEER uitgevallen alleen had ik het deze keer niet door en heb ik hem dus waarschijnlijk ingeslikt.
Kan dit kwaad? Of is het hetzelfde verhaal als met kauwgom... t komt er vanzelf weer uit.. :D
Groetjes.
Ysa
Ik heb een (witte) vulling in mijn achterste kies boven. Deze is er al een keer uitgevallen. Nu is hij er WEER uitgevallen alleen had ik het deze keer niet door en heb ik hem dus waarschijnlijk ingeslikt.
Kan dit kwaad? Of is het hetzelfde verhaal als met kauwgom... t komt er vanzelf weer uit.. :D
Groetjes.
Ysa
Re: vulling ingeslikt gevaarlijk?
Precies. Kan geen kwaad. Het materiaal is inert, dat wil zeggen: het gaat geen reacties aan met de diverse stoffen die in het maag/darmkanaal voorkomen, inclusief het sterk zure maagsap.
Dit geldt trouwens ook voor stukjes amalgaam ("grijze vulling"). Die komen ook onveranderd met de ontlasting vrij. De hoeveelheid giftig (methyl)kwik die daarbij door het lichaam wordt opgenomen is te verwaarlozen en niet schadelijk.
Ik blijf het overigens vreemd vinden dat (witte) vullingen er spontaan uitvallen, maar goed dat was niet de vraag :D