Hoi,
Heb een jaartje geleden een WKB gehad, waar ik eig steeds wa bleek mee sukkelen.
Omdat ik al zoveel behandelingen had gehad aan die tand en een accident (van een rotssteen gevallen), heb ik de tandartsbehandelingen een beetje gestaakt.
Wat me nu wel opvalt, is dat ik wel kan bijten op die tand, maar dat het tussen tand en tandvlees vlug ontsteekt (na eten).
Ook blijft er steeds een witte rand (tandaanslag denk ik) zitten, ook soms na poetsbeurt.
Ik poets zo'n 3 tot 4x per dag .
Zouden dit eventueel diepere pockets kunnen zijn, ik heb het altijd wat op die WKB gestoken, maar het is toch wel raar dat het wit zo op die rand blijft liggen, bij mijn andere tanden is dat niet zo het geval.
Graag advies aub.
En als het aan diepere pockets ligt, wat kunnen ze eraan doen en is het pijnlijk en succesvol?
Groetjes
Kriske
Heb een jaartje geleden een WKB gehad, waar ik eig steeds wa bleek mee sukkelen.
Omdat ik al zoveel behandelingen had gehad aan die tand en een accident (van een rotssteen gevallen), heb ik de tandartsbehandelingen een beetje gestaakt.
Wat me nu wel opvalt, is dat ik wel kan bijten op die tand, maar dat het tussen tand en tandvlees vlug ontsteekt (na eten).
Ook blijft er steeds een witte rand (tandaanslag denk ik) zitten, ook soms na poetsbeurt.
Ik poets zo'n 3 tot 4x per dag .
Zouden dit eventueel diepere pockets kunnen zijn, ik heb het altijd wat op die WKB gestoken, maar het is toch wel raar dat het wit zo op die rand blijft liggen, bij mijn andere tanden is dat niet zo het geval.
Graag advies aub.
En als het aan diepere pockets ligt, wat kunnen ze eraan doen en is het pijnlijk en succesvol?
Groetjes
Kriske
Re: diepe pockets
dit verschijnsel kan meerdere oorzaken hebben. Ik probeer je problemen voor ogen te zien, maar dat is niet altijd even gemakkelijk via internet. Ik denk aan de volgende mogelijkheden: a) er is sprake van een persisterende ontsteking aan de wortelpunt die zich via de pocket een weg naar buiten baant. b) het tandvlees is ter plaatse wat teruggetrokken waardoor er makkelijk plak blijft zitten (rager je ook?). c) er is sprake van een pocket. De tandarts kan je in dit geval denk ik het beste verder helpen en aan de hand van enkele eenvoudige testjes bepalen wat er nu precies aan de hand is in je mond. Als er idd sprake is van een verdiepte pocket kan deze worden gereinigd door de tandarts of mondhygieniste. Veel succes.
Gr, Mignon