2,5 weken geleden heb ik een gaatje laten vullen in kies 26. Het gaatje zat op de wortel en was moeilijk te vullen volgens de ta. Achteraf had ik veel napijn, vooral bij het drinken van iets warms bleef de pijn lang nazinderen. Ik heb toen een afspraak gemaakt voor een endo (nog 6 weken wachten). Intussen gaat het wat beter, de kies reageert nog steeds gevoelig op warmte maar al veel minder. Soms zeurt hij wel nog een beetje. Wel heb ik voortdurend pijn aan mijn kaak, net voor mijn oor. De pijn straalt soms uit naar mijn voorhoofd, in mijn oor, achter mijn oor. Ook de achterste verstandkies onder aan dezelfde kant zeurt precies een beetje. Het is heel moeilijk te bepalen welke kies er nu juist pijn doet!
De vulling kan niet te hoog staan want de kies onder de 26 ontbreekt (de 26 is daardoor wat uitgezakt en vandaar het gaatje op de wortel).
Kan dit intussen een wortelpuntontsteking of kaakbotontsteking zijn gezien de oorpijn, of zou ik dan meer/andere klachten hebben? Bij bukken wordt het precies ook iets erger.
De vulling kan niet te hoog staan want de kies onder de 26 ontbreekt (de 26 is daardoor wat uitgezakt en vandaar het gaatje op de wortel).
Kan dit intussen een wortelpuntontsteking of kaakbotontsteking zijn gezien de oorpijn, of zou ik dan meer/andere klachten hebben? Bij bukken wordt het precies ook iets erger.
Re: Zenuw dood of gekalmeerd?
:smt017
Wil je niet ongerust maken maar ik had precies dezelfde klachten als jij, (pijn in de kaak tot aan mijn oor, pijn in de verstandskies eronder, pijn bij het bukken) maar omdat het goed uit te houden was dacht ik dat de zenuw moest kalmeren. Heb weken met die vage klachten rondgelopen (soms was het zelfs even helemaal weg). Totdat ik op een avond (natuurlijk!!!) zo'n verschrikkelijke pijn kreeg van het één op het andere moment dat ik niet wist waar ik het zoeken moest en niemand die er wat aan kon/wilde doen. (noodtandarts, ziekenhuis, hulppost)
Ik heb de hele nacht door het huis lopen kloten, niets hielp, en de volgende morgen vroeg meteen naar de tandarts. Daar bleek dat 2 van de 4 zenuwen waren afgestorven en ééntje heel erg ontstoken was, wat dus die pijn veroorzaakte. Ik heb een wkb gehad zonder verdoving, niet fijn dus ga als je het niet vertrouwd gewoon even terug naar de ta want dit was echt niet leuk meer. Succes en Groet, Sunabel.