Steekjes bij bijten na vervanging vulling

Author:
Beckol
Posted:
do, 09/06/2007 - 21:41
Een maandje geleden is een amalgaamvulling vervangen voor een witte vulling, omdat er een barstje in zat. Het is een hele rare diepe vulling. Al direct na het opnieuw vullen, had ik wat pijn bij het eten, maar dat kon kloppen. Nu zijn we een maand verder en krijg ik af en toe nog steeds steekjes in de tand als ik kauw. Het gekke is dat het niet elke keer is als ik wat eet. Ook niet alleen bij de harde dingen zoals bijvoorbeeld koek, maar dan ineens weer bij brood en dan weer bij wat anders.
Mijn kies is overigens niet gevoelig voor warm of koud. Kan dit nog steeds een nasleep zijn van de vervanging?

Een aantal maanden daarvoor is een witte vulling vervangen voor ook een witte en daar heb ik helemaal geen last van gehad...
Mignon

Zoals Jozefien al zegt kun je helaas behoorlijklang last houden van een witte vulling. Sommige mensen houden ongemak in de vorm van lichte steekjes of zeuende pijn. Dit gevoel kan enkele maanden aanhouden. Het kan ook zijn dat de vulling wat aan de hoge kant is waardoor tijdens het kauwen de tand overbelast wordt. Heb je het idee dat je tanden wel gelijkmatig op elkaar komen als je dichtbijt?

Gr, Mignon
za, 09/08/2007 - 00:10 Permalink
Beckol

Bedankt voor de antwoorden! In het begin moest ik wel erg wennen aan de vulling en had ik het idee dat hij 'in de weg' zat, maar dat heb ik met al mijn vullingen gehad.
De tandarts heeft meerdere malen gecontroleerd met zo'n strookje of het goed was, zelf heb ik nu ook het idee dat het goed zit en ik alles goed dicht kan bijten.

Ik houd het in de gaten in ieder geval en zal het bij de volgende controle eens aankaarten als ik er nog steeds last van heb.
za, 09/08/2007 - 07:51 Permalink