Probleem vergoeding overgangstoeslag binnen 3 maanden aanvan

Author:
Holmes
Posted:
ma, 09/17/2007 - 11:46
Mijn dochter is onlangs gestart met een beugelbehandeling. Nu heb ik een probleem met de vergoeding van de behandeling.
Ze is in maart begonnen met de behandeling door middel van een uitneembare beugel. In april is er boven een vaste beugel geplaatst. Hiervoor is een overgangstoeslag in rekening gebracht. Nu wil mijn verzekeringsmaatschappij deze niet vergoeden omdat zij zeggen dat er binnen 3 maanden van de aanvangstoeslag geen overgangstoeslag berekend mag worden.

Wat kan ik nu doen? Is de orthodontist hiervoor verantwoordelijk? Die behoort dit toch te weten? Het gaat om een aanzienlijk bedrag dat ik niet zo maar kan missen.

Is er eventueel een medische reden waarom de orthodontist binnen 3 maanden een overgangstoeslag kan berekenen. Dan kan ik daarmee misschien mijn verzekeringsmaatschappij overtuigen om het toch uit te betalen.
BJN

Tsa, dat is de regelstructuur van de overheid, overgenomen door de verzekeringen. Het vergoedingensysteem (uit de jaren 70 en dus achterhaald) bepaalt steeds meer hoe de behandeling moet worden uitgevoerd. In de ziekenhuizen is dat al zeker zo.... En als de beugelbehandeling sneller kan (zoals bij je dochter) dan mag dat eigenlijk niet....
De orthodontist weet dat, maar heeft er waarschijnlijk even niet bij nagedacht. Dat gebeurt mij ook wel eens.
Overleg even met de administratie of de orthodontist. Er is zeker een oplossing voor! Geen reden tot ongerustheid.
ma, 09/17/2007 - 20:31 Permalink