Pijn in kies waar (recent) niets aan gebeurd is?

Author:
sketch
Posted:
di, 09/25/2007 - 21:39
Hallo,

ongeveer een maand geleden heb ik een diepe vulling gehad in een kies. Er werd al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk zou mislukken, en alsnog een wkb moest plaatsvinden. Nou, dat heb ik geweten, het deed echt verschrikkelijk veel pijn. Daardoor na 3 dagen gebeld om alsnog de wkb uit te laten voeren. Daar ben ik echt blij mee geweest, want ik heb er niets meer aan gevoeld.

Het vreemde is, ik krijg nu dezelfde pijn die ik na die vulling had, in een andere kies. het is lang niet zo erg als na de vulling, en alleen in kleine steken, maar het is toch hetzelfde gevoel. Ik ben bang dat dat ook fout gaat, maar dat het erger is omdat het nu "vanzelf" is. De kies heeft al een vulling, maar die is ca. 2 jaar oud. Misschien dat een wkb dan ook niet meer helpt?

Ik moet over een week terug om de wkb van de eerste kies af te laten maken. Kan ik zo lang wachten (pijn is niet ondraagelijk of heel vervelend, alleen verontrustend), moet ik zsm naar de tandarts, of gaat dit vanzelf over?
hello jozefien

misschien is er onder de vulling gewoon caries verder gegaan, dat gebeurt weleens, dan zit het nu dicht bij de zenuw, dan is de pijn inderdaad zo'n beetje hetzelfde. het zou dus ook kunnen dat je een wkb nodig hebt. Misschien kun je de tandarts beter even bellen en vragen of je langs kan komen dan kan hij even kijken wat de oorzaak is, door een foto te nemen. zo'n kiespijn wordt meestal erger! Misschien kan hij gewoon boren en is de zenuw nog te redden? misschien hebben de forum tandartsen nog een idee? Sterkte! :smt006
wo, 09/26/2007 - 00:34 Permalink
Irfan

. Beste Sketch,

Af en toe een steek in een kies, kan van alles zijn, ik heb het ook af en toe. Je moet je pas zorgen gaan maken als het een continue pijn gaat worden. Bij je volgende bezoek (1 week dan kun je al heel snel terecht) het even aangeven. De tandarts kan in de mond kijken, zenuwtestjes doen etc. En als er iets aan de hand, dan kan ook de aanvullende therapie ingezet worden.

Gr Irfan
wo, 09/26/2007 - 11:35 Permalink