Ik ben twee weken geleden voor de 6maandelijkse controle bij de tandarts geweest en hij heeft mijn tanden gereinigd en tandsteen verwijderd, mijn tanden staan goed voor de rest, zei hij.
Maar als ik in de spiegel naar mijn tanden kijk, wat ik niet vaak doe :roll: , dan zie ik aan het oppervlak van mijn kiezen onderaan allemaal gaatjes en putjes die verkleurd zijn, grijsachtig of bruinachtig. Kiezen zijn niet glad, die zijn uitgehold bovenaan en er zitten ook spleetjes in. Wel dat lijken gaatjes maar wellicht zijn het geen gaatjes. :roll: De tandarts zou toch gaatjes zien? Maar wat zijn die donkere verkleuringen dan in die zogezegde gaatjes en spleetjes?
Is een "gezond" gebit volledig wit of vertoont dat gebit ook verkleuringen?
Ter info, ik rook niet.
Dank voor de info.
Maar als ik in de spiegel naar mijn tanden kijk, wat ik niet vaak doe :roll: , dan zie ik aan het oppervlak van mijn kiezen onderaan allemaal gaatjes en putjes die verkleurd zijn, grijsachtig of bruinachtig. Kiezen zijn niet glad, die zijn uitgehold bovenaan en er zitten ook spleetjes in. Wel dat lijken gaatjes maar wellicht zijn het geen gaatjes. :roll: De tandarts zou toch gaatjes zien? Maar wat zijn die donkere verkleuringen dan in die zogezegde gaatjes en spleetjes?
Is een "gezond" gebit volledig wit of vertoont dat gebit ook verkleuringen?
Ter info, ik rook niet.
Dank voor de info.
Re: Hoe herken je zelf een gaatje in een kies?
zou je er misschien een foto van kunnen maken? Als de tandarts een uitgebreide gebitsreiniging heeft uitgevoerd is het niet waarschijnlijk dat het om aanslag gaat. Gaatjes zullen het met grote waarschijnlijkheid ook niet zijn. Het zou kunnen zijn dat deze plaatsen in het verleden wat ontkalkt zijn geraakt en zijn verkleurd na remineralisatie (herstel).
Gr, Mignon
Re: Hoe herken je zelf een gaatje in een kies?
Bedankt voor je antwoord alvast!
Groetjes
Leen