waarom keelpijn krijgt na het trekken van verstandskies?

Author:
debby1984
Posted:
wo, 11/21/2007 - 22:57
Mijn vriend heeft vandaag zijn verstandskiezen laten trekken, 1 boven 1 onder, bij de kaakchirurg.
Nu heeft hij keelpijn, tot diep in zijn keel. Na wat gekeken te hebben op internet kwam ik erachter dat dit
vaker voorkomt. Maar nu vraag ik mij af, waar komt die keelpijn van? Alvast bedankt.
sandra99

Hallo ik ben wel net nieuw, maar ik zocht op het internet of er ook meer waren. Ik heb bij de kaak cirurg ook een kies laten trekken ik heb een soort van keelontsteking. Nu denken wij dat het is omdat er in dat gat een gaasje voor 5 dagen word gepropt met desinfecterende middelen, was ook niet lekker. Maar dat dood de slechte bacterien, maar ook de goede dus. Ik denk dat de dingen in je keel die normaal dat beschermen ook gedood zijn, vandaar dat je gevoeliger bent voor ontsteking in de keel. Ik moet over 6 weken de andere kant laten doen en dan ga ik het gewoon vragen. Maar dit leek mij wel plausibel he.

sandra
za, 11/06/2010 - 11:39 Permalink
Doffstein

Als die gazen een ontsteking zouden induceren dan zouden ze waarschijnlijk niet in een extractiewond gestopt worden lijkt me. Deze theorie is op geen enkele wetenschappelijke basis gestoeld. Als je maar lang genoeg zoekt op het internet dan kom je genoeg onzin tegen.
Soms kan iemand ook gewoon keelontsteking krijgen nadat een kies toevallig is getrokken. Er is niet altijd een direct verband tussen die twee zaken.
za, 11/20/2010 - 00:10 Permalink