frameprothese

Author:
chanine
Posted:
vr, 11/23/2007 - 14:05
hallo allemaal.

ik zit met het volgende misschien dat iemand hier het kan beantwoorden:

ik ben een jonge vrouw van bijna 27 en heb een erg slecht gebit .
mijn rechter onderkaak is voorzien van een (nood)brug met 3 kiezen en 1 tand(de tand is geplaatst op een gezonde tand die in een punt werd geboord(hoektand beneden is dat..)die daarnaast is getrokken en de andere 2 fungeren met opbouw.,dus ik heb nu een noodbrug met 3 kiezen en 1 tand in me rechteronderkaak(voor mij rechts)

me linker onderkaak zit alleen me verstandskies en die kies daarvoor en die daavoor 2 dus zijn weg...het kleine kiesje zit er nog wel maar die zit vol met amalgaan en heeft jaren geleden eens een wortelkanaan behandeling gehad tandendaarvoor zijn goed.
links mis ik nu dus 2 grote kiezen(onder)

n\vandaag is de laaste kies getrokken dus sinds vandaag mis ik er 2.
nu wil die daar als alles genezen is en geslonken een frame prothese opzetten.
ik rkijg dan een stift en kroon op het kiesje met amalgaan daar word een ankertje aan bevestigd dan 2 nep kiezen en dan weer een ankertje om mijn verstandskies.
dan is links dus voorzien van een frame prothese,.,ik vraag me dan af kan die frame prtothese dan niet door lopen ook naar rechts dan hoef ik daar niet apart een blijvende breug teplaatse van 1800euro.

want volgens mij is een eenzijdige frame prothese niet mogelijk ook ..en dan lrechts onder een brug.
hij kan dan die frameprothese beter doorlaten lopen over de gehele onderkaak of zie ik dit nu verkeert,
tis nu nog niet aan de orde dat weet want moet eerst genezen maar wil het wel weten want wil dat snel laten doen heb nu echt zo een grote opening bah:(word er depri van :smt009
kan iemand mij dus vertellen hoe of wat?

ik hoop het
alvast bedankt
Mignon

Beste chanine, theoretisch zou dat inderdaad mogelijk moeten zijn. Was de brug op die plaats reeds gepland? Zeer verzwakte elementen met een kanaalbehandeling en grote vulling kunnen beter worden bekroond voordat je een frame gaat maken. Maar dan nog zou een combinatie van kronen en frame mogelijk zijn. Voordeel van een frame is dat het meerdere tandenloze ruimtes in een keer kan opvullen. Overleg het eens met je tandarts zou ik zeggen, die heeft het beeld erbij wat het beste bij jouw situatie past.

Succes! Mignon
wo, 11/28/2007 - 08:49 Permalink
gioia

HOi Chanine,
wat een pechvogel bij jij ook hoor, ook al zo jong en van die grote problemen, daar word je niet vrolijker van. Het lijkt me heel moeilijk, ook omdat de tarieven zo hoog zijn voor sommige mogelijkheden. Ik hoop dat je inmiddels voldoende informatie hebt hierover? enneh.. belangrijker: heb jij nu nog pijn of zo?
:smt002
di, 12/04/2007 - 18:45 Permalink