spoelmiddel bij wortelkanaalbehandeling!

Author:
afra
Posted:
do, 12/06/2007 - 20:47
Bij mij is gisteren de wkb afgemaakt! De vorige keer had ik geen last van het spoelmiddel behalve een chloorsmaak in mijn mond. Gisteren was mijn mond afgedekt met een soort van rubber lap en eerst ging het nog goed maar toen de behandeling vorderde kreeg ik een tranend ook een prikkende neus en een keel die in brand leek te staan, met als gevolg dat ik bijna stikte in een hoestbui (heel fijn met allemaal toestanden in mijn mond!!). Het schijnt dat er spoelmiddel via het wk zo mijn holtes inliep en daardoor ook mijn neus en keel in! Ik werd gisteravond erg misselijk en snoot een naar chloor ruikend water, en had een zere rode keel!!
Nu is mijn vraag of dat spoelmiddel geen kwaad kan voor de gezondheid??

Groetjes Afra
Spiegeltje

Wat er precies is gebeurd is weet ik niet, maar het lijkt er op dat je wat (verdunde) chloorbleekloog (zeg maar: bleekwater) naar binnen hebt gekregen. Dat geeft tijdelijk wat irritatie maar je loopt er niks blijvends van op. De 'rubberen lap' is een zogeheten rubberdam en heeft mede tot doel om te voorkomen dat ongerechtigheden in de keel terecht komen. Kennelijk is er toch iets misgegaan.
do, 12/06/2007 - 21:48 Permalink
Elientje

Hallo Afra.

Ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt. Toen ze bij mij de WKB gingen afmaken na de derde keer, bleek ook de rubberdam niet goed te zijn en liep alles mijn keel in. Ik heb 2 dagen alleen maar chloor geroken en was mijn neus geirriteerd.
Nu nog, na 2 maanden, kan ik niet tegen de geur van chloor. Maar dat zal wel iets psychisch zijn ;)
di, 01/22/2008 - 10:07 Permalink
marloesmm

Ben vanmiddag bij de tandarts geweest, niet bij mijn eigen tandarts helaas maar heb dus vandaag een wkb gehad. Bij mijn eigen heb ik al 2x eerder een wkb gehad maar deze keer heb ik heel erg last van een chloorsmaak in mijn mond. Dat heb ik andere keren niet gehad. Het lijkt dus wat op jullie klachten, echter is die van mij niet zo extreem. Heb wel wat een geirriteerde keel maar daar had ik al last van. Alleen voelt het nu wel anders, wat prikkelend en droog. Maar die chloorsmaak is echt super vies :smt019 en vraag me af hoe het kan, lekt de vulling misschien?
wo, 03/12/2008 - 19:56 Permalink
hepta7

Ik ben nu net terug van de tandarts. Ze hebben er 3.5 uur over gedaan in totaal.
Bij mij kregen ze die lap niet goed, dus moest het zonder.
ze hebben wel zo goed mogelijk alles weg gezogen. maar zit nu ook met een pijnlijke keel.
Maar die neem ik op de koop toe als er geen napijn komt.. Ben ik nu erg bang voor :P
wo, 09/30/2009 - 18:43 Permalink