Kiespijn onder brug, maar geen kies

Author:
Biancav1
Posted:
zo, 12/16/2007 - 18:59
Hai hai,

Ik heb al sinds enkele weken op en neer onder me brug kiespijn en pijn in me boven gebit. En soms zit de pijn bij een andere tand en soms weer elders maar het meest bij die kies. Echter er zit geen kies onder, maar wel een kies naast en een tand. Dus pure uitstralings pijn. Punt is hierbij ook dat ik van die tanden zelf geen pijn heb.

Wel bij het kauwen met de kies van de brug merk ik een bepaalde druk. Net alsof deze los van elkaar zou zitten of dat er iets onder komt van voedsel. Echter geen pijn. Enkelt dus... die onzichtbare kies die daarna dus pijn doet.

Daarbij ben ik licht verkouden en snotterig. Ben hiermee naar huisarts gweest en kreeg speciale neusspray. Hielp niet en na 2 weken een kuur. ( ben ik nog mee bezig). Waarschijnlijk voorhoofdholte ontsteking. ( daar het snottere en hoofdpijn en kaakpijn niet overging )

Ondertussen toch naar tandarts even brug na laten kijken vanwege die uitstralings pijn en klachten bij me brug.

Foto gemaakt, geen ontsteking maar het lijkt erop dat het van de tand ernaast komt die ook onder me brug zit. Echter die tand doet geen pijn, maar v oel ik wel met kauwen die druk van alsof het los zit naast de missende tand.

Probleem is dat hij met de foto niet de tand zelf kan bekijken, door de brug.

Brug zit nog goed stevig vast dus dat is het ook niet. Ook zegt hij dat het niet van me snotterheid afkomt.

Hij vermoed dat er een rotting gaande is van de tand naast die onzichtbare kies. ( op de foto niet te zien )

De kiespijn blijft wel aanwezig bij de afwezige kies , maar ook boven die kies zelf wat blijft zeuren.

Het lijkt enorm op uitstralings pijn van me snotterheid wat ik een paar maanden geleden ook had nadat men een ontsteking van dik 1 cm uit me boventand had gehaald. ( ik had toen dus ook een voorhoofdholte ontsteking en flink ook erbij gekregen door die ontsteking van een wortel ) .

Nu heel verhaal. sorry.

Maar we gaan de vakantie in. Dat betekend mijn tandarts afwezig en ik zit met me brug. ( tand )

Hij wil me zenuw van de tand ernaast eruit halen. Want hij vermoed dat daar een rotting zit.

Dit kan pas.. in februarie, mits ik er zo last van krijg.

Nu heb ik er last van, maar omdat het geen zekerheid is dat dat het werkelijke probleem is twijfel ik eraan om toch nog deze week dit te laten doen.

Immers vermoed hij het ten aan zien van de klacht maar weet hij het niet zeker en het zou zonde zijn als het dus onnodig is

Wat moet ik nu doen.
het is wel zo dat als ik die kant kauw dat ik er meer last van krijg van uitstralings pijn bij de missende kies.

Om in de vakantie naar een noodtandarts te gaan zie ik niet zitten. Daar deze vaak niets durven te doen en dan zit ik dus mooi.

Bianca