Wanneer krijg ik een beugel??

Author:
SweetKaran
Posted:
do, 01/03/2008 - 20:53
Ik kreeg 2 dagen geleden 4 elastikjes tussen mijn kiezen. Het is bedoeld om ruimte te maken voor de banden (ringetjes) voor de beugel. Ik heb nog 2 afspraken voor volgende week en een week daarna. Ik neem aan dat volgende week krijg ik de ringetjes geplaats? En de beugel?? Misschien iemand heeft hier ervaring mee?
exbeugelbekkie

Bij mij hebben ze eerst de ringetjes erop gezet en een week later de rest. Ik weet niet wat de precieze reden ervan was. Het kan bij jou misschien anders gaan. :) Nadat de ringetjes om je kiezen zijn gezet kan het gevoelig zijn de eerste dagen, maar dat verdwijnt vanzelf.
vr, 01/04/2008 - 22:53 Permalink
BJN

Vraag het je ortho. Die weet waarom het zo bij jou uitgevoerd wordt.
Er zijn veel verschillende technische methoden. Het kan ook met de afsprakentijden te maken hebben. Plaatsen van alles tegelijk is erg onhandig en vervelend voor de patient. Met een uur of langer met de mond open is geen pretje. Handiger in 2x30 minuten. Vaak zijn het simpeler redenen dan je denkt.
Soms kunnen de banden (ringetjes) er pas in als er een week een elastiekje heeft gezeten om iets ruimte te duwen op de plaats waar het bandje tussen de kiezen door gaat.
za, 01/05/2008 - 20:32 Permalink
SweetKaran

Ik heb gisteren banden gekregen tussen mijn kiezen. Het is wel lastig. Mijn tanden doen geen pijn maar als ik kauw dan bijt ik mijn wangen. En ik heb het gevoel dat mijn onderkaak en mijn bovenkaak niet meer si metrisch zijn. Het is echt raar.

Is dit normaal? :(
do, 01/10/2008 - 18:48 Permalink
seallable

hoi,

Wat vervelend voor je dat je er zoveel last van hebt.
Tegen de pijn kun je vragen naar orthodontische was.Dit is een soort kaarswas, wat je tegen de scherpe plekjes kunt plakken om zo het wat gladder te maken.Dit is helaas niet verkijgbaar in winkels, dus je zult het moeten vragen bij de ortho.Het is van het merk GUM.Wanneer ze dit niet hebben, kun je ook een bubbeltje SUIKERVRIJ kauwgom tegen de scherpe plekjes drukken.
Beide er natuurlijk wel even afhalen bij het reinigen van het gebit.
Ik hoop dat je pijnklachten niet erger worden en snel zullen verdwijnen.

Groetjes.
vr, 01/25/2008 - 23:32 Permalink