Extra Tand

Author:
Johan O.
Posted:
vr, 01/04/2008 - 01:36
Hallo,
Sinds een paar maanden groeit er een tand (of iets dergelijks) uit mijn gehemelte, het zit ongeveer 1 cm achter mijn voortanden.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen, en wat er nodig zou zijn om dit weg te halen? (denk aan hele operaties enz, of alleen een kleine ingreep)

BVD, Johan
(ps, ik weet niet of het van enige nut is, maar ik ben over 2 maanden 15)
mecánico para …

kan inderdaad een extra tandje zijn, maar zeker weten doe je het pas als je het gezien hebt. zo'n ding heet dan mesiodens. misschien heeft google wat informatie.
Eruit halen van een mesiodens is doorgaans erg makkelijk. lokaal verdoofd en ploep daar gaat ie.
vr, 01/04/2008 - 13:49 Permalink
Johan O.

kan inderdaad een extra tandje zijn, maar zeker weten doe je het pas als je het gezien hebt. zo'n ding heet dan mesiodens. misschien heeft google wat informatie.
Eruit halen van een mesiodens is doorgaans erg makkelijk. lokaal verdoofd en ploep daar gaat ie.

Bedankt voor het antwoord, maar als ik op google zoek gaat het meestal om dat de extra tand tussen de voortanden zit, bij mij zit die echter achter de voortanden. Is dit hetzelfde?
vr, 01/04/2008 - 14:15 Permalink
Lieneke

Hoi Johan,

Ik heb zelf ook een mesiodens gehad, ook achter de 2 voortanden.
De verdovingen zijn vervelend, maar voor de rest...fluitje van een cent. Ook weinig napijn gehad. Ik was toen iets van 12 jaar.

groetjes
vr, 01/04/2008 - 15:30 Permalink
Mignon

Inderdaad. Zo te lezen gaat het om een mesiodens die doorbreekt richting verhemelte. Vaak heeft dit extra tandje een afwijkende smalle vorm. Laat er een keer een foto van maken. Dan weet je gelijk waar je aan toebent. Hoewel het voorkomen van dit extra tandje meestal niet veel kwaad kan kan hij in enkele gevallen wel zorgen voor schade aan de wortels van de bovenfronttanden of infectie van de weke delen.

Fijn weekend verder, gr Mignon
za, 01/05/2008 - 18:05 Permalink