heel erg raar

Author:
KimberleyM.
Posted:
vr, 01/04/2008 - 03:15
hallo mensen,
ik heb me eigelijk aangemeld op deze site omdat ik het heel spannend vindt om andermans verhalen te lezen.
ik heb altijd hele erge angst voor de tandarts gehad(nu nog altijd) maar ik wil na mijn middelbare school(na dit jaar) gaan leren voor tandarts assistente! ik rare is altijd.. ik ben altijd aan het denken hoe het zich aanvoelt zo'n wortelkanaalbehandeling(alleen omdat ik het zelf nog nooit heb gehad, gelukkig denk ik ook maar!). ik ben iemand die hele zwakke tanden heb, opzich, vindt de tandarts, staan mijn tanden best mooi recht.. maar ik vindt dat ik geen mooie kleur tanden heb en dat ze heel zwak zijn en ik heb gehoord dat mensen die een beugel hebben gehad stevigere tanden hebben(met die van mij kun je zo bewegen!) wat zou ik doen?? ik weet dat een beugel geen pretje is.. maar je wordt wel gedwongen om sommige dingen(zoals het drinken van cola enzo) achterwegen te laten. je kunt wel tegen jezelf zeggen nee je mag geen cola drinken maar toch doe je het.. soms denk ik echt als ik naar me tanden kijk ik wou dat ik een beugel had. weet iemand een oplossing wat ik met dit idee moet doen?
ik heb hele zwakke kiezen.. bij een kies is meer vulling over dan tand.. is ook een heel gat.. ik schuur me eraan omdat er telkens stukken afbreken en die tand die is gewoon echt slecht. ben ik 4 dec. bij de tandarts geweest en nou gaat hij die weer opnieuw vullen. weet iemand wat er later met die tand kan gebeuren?
en dan over mijn "droom" als tandartsassistente.. ik vind het heel erg raar want ik ben altijd heel bang die dag dat ik naar de tandarts moet, maar als ik zo op me bed zit vindt ik het heel spannend om erover na te denken(over hoe het allemaal aan voelt en wat ze allemaal doen). komt het vaker voor dat mensen die zulke gedachtes hebben en bang zijn tandartsassistent(e) worden?

Ik hoop gauw een reactie te krijgen.

Groetjes Kimberley Meuleners! :smt006
hello jozefien

leuke vraag, over de tandartsassistentes. Zij zullen er misschien best zijn :wink: maar niet iedere brandweerman is pyromaan.
je kan nooit voorspellen wat een kies doet in de loop der jaren.
Ik heb al vrij jong een aantal behoorlijke vullingen gehad en de meeste van die kiezen staan er nog, er is er ooit 1 getrokken, ze deden toen nog niet aan wkb, hup gewoon eruit :cry: !
Pas de laatste jaren ben ik wat meer de klos, 2 kiezen verloren, ik heb een brug en 2 kronen, maar ik ben inmiddels al 60 dus dan valt het allemaal erg mee. Het is wel zo dat ik mijn gebit goed verzorg. Elektrisch (Sonic) poets :smt001 en ik flos stoker en raag.
Als jij lang plezier van je tanden en kiezen wil hebben dan moet je ze heel goed verzorgen, beter geen frisdrank! Als je dat een keertje doet, gewoon even naspoelen met water en niet meteen erna poetsen. Ook na het eten wachten met poetsen.
een wkb? daar heb ik er nu 2 van gehad, 2x had ik opeens kies/tandpijn, maar de behandeling heb ik niet gevoelt, je voelt het prutsen wel, maar geen pijn en het duurt een beetje lang! Succes met de studie, als je besluit in de tandheelkunde te gaan, het lijkt mij een mooi en nuttig vak! :smt006
vr, 01/04/2008 - 11:05 Permalink