standverandering na kaakoperatie

Author:
m@ris
Posted:
do, 01/10/2008 - 11:22
hallo,
Ik ben in april geopereerd aan mijn onderkaak. die is 10 mm naar voren gezet en dat is niet geheel zonder complicaties gegaan.
even in het kort, er is na een week of twee drie een schroef losgegaan, kreeg daardoor een abces en uiteindelijk zijn na 9 weken de platen en schroeven eruit gehaald.
heb ook 6 maanden lang elastieken gedragen omdat mijn beet steeds open en scheef ging staan.
toen uiteindelijk de beugel eruit mocht heb ik eerst een tijdje zonder elastieken gedaan om te kijken of alles goed bleef staatn.
beugel eruit gehaald en alles leek goed te gaan.
kon alleen mijn mond niet goed open doen en kreeg fysio.
maar door de oefeningen kreeg ik steeds meer pijn in de gewrichten en heeft ze me weer teruggestuurd naar de kaakchirurg.
daar ben ik dinsdag geweest en we kwamen samen ook tot de conclusie dat de beet weer ietsje open gaat staan. ook vind ik dat mijn onderkaak naar links trekt.
hij gaat nu overleggen met de andere kaakchirurgen, fysio en ortho en belt me dan terug over hoe en wat.
er stond ook op de planning om de kin alsnog naar voren te zetten maar dat is even op de lange baan geschoven omdat dan eerst mijn gewrichten rustig moeten worden.
ik ben alleen bang dat als nu naar 8 maanden de kaak alweer verandert van positie na 6 maanden klooien met elastieken dat het hele zooite straks weer verkeerd staat.
wie heeft dit ook meegemaakt en wat kan er aan gedaan worden.
ik heb al die tijd geduld gehad en ben er steeds maar vanuit gegaan dat het allemaal wel goed kwam maar begin me nu toch wel veel zorgen te maken.

gr mariska