Vraag aan de tandarts over de werking van verdovingen/dormic

Author:
HelpMe
Posted:
vr, 01/11/2008 - 09:00
Ik heb het al eens eerder op dit forum vermeld, maar verdovingen slaan totaal niet bij mij aan. Een aantal weken geleden is het nog eens geprobeerd. Wang ging netjes hangen, lip ook. Maar alles rondom de tanden bleef mooi intact. De behandeling heeft dus niet kunnen plaatsvinden.

Ik weet inmiddels dat er veel mensen zijn bij wie de verdovingen ook niet of heel slecht aanslaan. Wat is er op dit gebied nog aan te doen? Moet je een groter gebied verdoven (bijv. de hele kaak)? Kun je andere middeltjes gebruiken om te verdoven? Moet je een dubbele of 3dubbele dosis geven?
Ik zou heel graag willen weten wat de ervaring van tandartsen hiermee is en hoe het opgelost is als er patienten kwamen bij wie de verdoving niet aansloeg.

Verder kwam mijn tandarts nog met het plan om Dormicum te nemen. Ik heb hierover op internet wat proberen te vinden, maar ik lees dat de werking niet goed te voorspellen is (van slapen tot totaal niet werken). Bovendien neemt het de pijn niet weg. Ik twijfel dus of ik dit wel zal doen. Maar zijn er ook tandartsen die hier ervaring mee hebben?
accra

Is het niet zo dat de kaakchirurg (in het ziekenhuis) met een ander soort verdoving werkt? Ik constateerde dat daar dat de verdoving sneller werkte en ook weer sneller was uitgewerkt (zodat je niet nog een paar uur met dat rare 'dikke' gevoel loopt). En het werkt ook veel lokaler. Al met al een stuk prettiger dan de verdoving die je normaal gesproken bij de tandarts krijgt.
Maar ik begreep dat er aan die verdoving bij de kaakchirurg wat meer risico's zitten. In een ziekenhuis kunnen eventuele complicaties beter worden opgevangen, natuurlijk.
vr, 01/11/2008 - 13:36 Permalink
HelpMe

Bedankt voor die tip. Ik ga in ieder geval eerst even met mijn huisarts overleggen hierover. Ik ben in ieder geval wel kalm bij de tandarts, dus ik weet niet in hoeverre zo'n middel mij kan helpen.

Verder zou ik ook graag informatie willen over de verdovingen en of daar nog winst te behalen valt. Ik weet niet of het zin heeft om ene dubbele dosis te gaan spuiten. Of dat er inmiddels andere middeltjes op de markt zijn die wel kunnen verdoven.
za, 01/12/2008 - 10:58 Permalink