Rare napijn

Author:
peter24
Posted:
za, 01/12/2008 - 13:39
2 dagen geleden heb ik een bezoek gebracht aan mijn tandarts voor het vullen van enkele gaatjes, waarvan er diep was. Deze gaatjes zijn probleemloos gevuld, en ik heb tijdens en direct na de behandeling nergens last van gehad.

Nu, twee dagen later begin ik last te krijgen van een van mijn kiezen, tijdens het drinken van met name koude dranken zoals kraanwater, blijkt een van mijn kiezen erg gevoelig te zijn. ook als ik met mijn tong of vinger tegen de kies druk heb ik het gevoel of er 'stroom' op de kies gezet word. Ik heb ook het idee dat er een rare smaak van de kies komt, hoewel ik hier niet helemaal zeker van ben.

Ik vraag mijzelf af of ik mijzelf zorgen moet maken over deze situatie; Hoewel de pijn niet ernstig is, heb ik deze nooit eerder ervaren bij het plaatsen van een vulling. Is deze pijn normaal; en gaat deze vanzelf over, of moet ik mijzelf meer zorgen maken?

Vriendelijke groeten,
Peter
hello jozefien

als het een grote vulling is dan kan dit goed. De zenuw heeft een opdonder gehad en moet tot rust komen. Helaas wordt het soms toch een pulpitus die behandeld moet worden, dus een wkb, vooral als je zegt dat je iets ruikt, vieze geur?
Koud kan een poosje pijn blijven doen en dit gaat vaak over in gevoelig blijven.
Maar als je echt erge kiespijn krijgt, dus als het erger i.p.v. minder wordt, dan zou ik even contact op nemen met de tandarts.
Sterkte! :smt006
zo, 01/13/2008 - 01:15 Permalink