Kiespijn wordt erger, antibiotica helpt niet?

Author:
Sayaret
Posted:
vr, 01/18/2008 - 10:49
Hallo,

Een aantal weken geleden voelde ik een klein gaatje, tenminste dat dacht ik wanneer ik koude lucht inademde of koud water dronk voelde ik dat erg bij mijn kies. Ik had geen zin om direct naar de tandarts te gaan omdat ik net een 2.5 uur durende wortelkanaalbehandeling achter de rug had. Na een poosje voelde ik het gaatje ook niet echt meer tot van de week, oppeens ging mijn kies erg pijn doen en ook constant. het gekke is alleen dat ik nu geen last meer heb van koude lucht en drinken enzo, en als ik dat juist wel doe de pijn even verdoofd wordt. Ik ben woensdag naar de tandarts geweest, hij heeft foto's gemaakt en zei dat de desbetreffende kies geen zenuw meer had en zou me bellen als hij nog iets meer op de foto zou zien. Ik ben niet meer gebeld dus dat zal wel niet, ik heb van hem wel een antibiotica kuur gekregen. De pijn is sindsdien alleen maar erger geworden, wel met flarden. Gisteren sloeg de pijn zelf helemaal door de hele rechterkant van mijn mond, gezicht. De rechter hoektank ging zeer doen en ik voelde ook veel pijn in mijn wang en boven mijn oog, behoorlijk ondraagelijke pijn, gelukkig gaat het wel weer steeds over. Ik weet ook niet of dat normaal is met antibiotica of dat het absoluut niet normaal is. Mijn vraag is of iemand (met deze informatie) een beetje weet wat het is en of er ook nog betere pijnstillers zijn dan alleen ibuprofen of paracetamol, of zou ik even naar de weekend dienst moeten gaan?

Hartelijke groet,

Johannes Floor
Spiegeltje

Als het zo blijft kun je beter even bellen met de dienstdoende tandarts. Zeker als gewone pijnstillers als paracetamol of ibuprofen niet meer werken. Het zou kunnen dat deze een wortelkanaalbehandeling gaat opstarten die door je eigen tandarts moet worden afgemaakt. Hangt natuurlijk af van de diagnose (gevoeligheidstestjes, foto).

Antibiotica kan tijdelijk helpen maar in jouw geval kennelijk niet.
vr, 01/18/2008 - 11:24 Permalink