Mijn zoontje van 10 jaar heeft een grote overbeet.
We zijn nu bij de orthodontist geweest en waarschijnlijk
moet hij een blokbeugel. Ik ken zelf alleen de slotjesbeugel en had
hier nog nooit van gehoord. Het lijkt me geen fijne beugel omdat
je een groot ding steeds in je mond hebt waar je volgens mij bijna
niet mee kunt praten. Wie heeft ervaringen met zo'n beugel?
ik hoor het graag....
We zijn nu bij de orthodontist geweest en waarschijnlijk
moet hij een blokbeugel. Ik ken zelf alleen de slotjesbeugel en had
hier nog nooit van gehoord. Het lijkt me geen fijne beugel omdat
je een groot ding steeds in je mond hebt waar je volgens mij bijna
niet mee kunt praten. Wie heeft ervaringen met zo'n beugel?
ik hoor het graag....
Re: blokbeugel, wie heeft hier ervaring mee ?
k heb ook een blokbeugel gehad, omdat k ook een overbeet had
k vond het geen fijne beugel want hij smaakte vreselijk als er etensresten op kwamen
en k moest m 1x per week een nacht in een beker water met een bruistablet doen
en in het begin deed het wel zeer
maar later nie meer
Nu is mijn zoon niet zo'n klager en wilde hij zelf dolgraag rechte tanden, dus dat scheelt een heel eind qua motivatie. Maar...ik moet eerlijk zeggen dat het me reuze meegevallen is tot nu toe. Hij kan normaal praten met die beugel in, heeft hem ook in naar school, naar vriendjes, maakt niet uit. Alleen met sporten en bijv. een schoolreisje of een feestje doet hij de beugel uit. Hij is bijna "beugel-verslaafd" lijkt wel!
Er is ook 1 tand getrokken voor de beugel. Daar maakte ik me nog het meeste druk om geloof ik. Zoonlief zat :smt020 in de tandartsstoel en zei tegen mij van mam, stress niet zo :smt003
Ik zou het zeker doen... Des te eerder is je zoontje beugelvrij. Als mijn zoon naar het voortgezet onderwijs gaat, is hij al helemaal klaar met zijn beugelgedoe, terwijl anderen dan pas beginnen :smt121
Die beugel wordt aardig smerig op een gegeven moment. Kalkafzetting is dat, wat gewoon van nature in je speeksel zit. Met zo'n Steradenttablet is dat ook niet meer schoon te krijgen! De ortho zei dat de beugel best 1x per week op een heet programma in de vaatwasser mee mocht draaien, dus dat doen we hier braaf. Dat haalt gelukkig de ergste vieze randen van de beugel af :smt002