Goeden avond,
Ik was 29-1-2008 naar mijn nieuwe tandarts geweest, omdat ik een kroon krijg aangemeten. De tandarts (beginneling in een grote praktijk) een wkb gedaan worden op een kies die al eerder gevuld was maar de grote vulling was er na ong 1 of 2 jaar uitgevallen. Ik had geen last van deze kies, maar de tandarts had een wkb uitgevoerd voor de nog te plaatsen kroon! De tandarts heeft een voorlopige vulling geplaatst om de volgende keer te wkb af te maken.
De tand was niet onstoken of iets dergelijks. Ik had er geen last van. waarom kan de tandarts het niet in 1 keer doen.
Ik heb in het verleden meerdere wkb's gehad, maar nooit in 2 stappen. Ik vind dat wel vreemd.
Ik heb nu extreem pijn... hoofdpijn...zeurende pijn.
Eerste nacht zat ik aan de paracetamol (gebruik meer dan de aanbevolen hoeveelheid) ook in de nacht gebruikte ik paracetamol. Vandaag ben ik overgestapt naar Advil. Door de te grote hoeveelheden pijnstiller die ik slik heb ik een aantal bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, geen eetlust(heb vandaag wat gedronken en meer niet) en overgeven.
Ik heb eerder wkb gehad, maar dat waren kiezen waar ik pijn aan had en na de wkb had ik geen extreem zeurende pijn! ik heb nu een wkb op een kies waar ik geen last van had en nu heb ik wel extreme pijn. Ik heb 2 nachten nu niet kunnen slapen!! Ik wil pijnstillers innemen maar ik ben bang voor de bijwerkingen.
is het normaal dat je zo een helse pijn hebt van een wkb op een tand waar je eerder geen last van hebt gehad?
wat raden jullie mijn aan met die hoeveelheid pijnstillers die ik in neem? moet ik maar ff pijn lijden en niet te veel pijnstillers innemen of gewoon slikken die pijnstillers?
Hoop dat iemand mij kan helpen..... Ik word echt gek van deze pijn!!
alvast bedankt,
Mvg,
Moessie
Ik was 29-1-2008 naar mijn nieuwe tandarts geweest, omdat ik een kroon krijg aangemeten. De tandarts (beginneling in een grote praktijk) een wkb gedaan worden op een kies die al eerder gevuld was maar de grote vulling was er na ong 1 of 2 jaar uitgevallen. Ik had geen last van deze kies, maar de tandarts had een wkb uitgevoerd voor de nog te plaatsen kroon! De tandarts heeft een voorlopige vulling geplaatst om de volgende keer te wkb af te maken.
De tand was niet onstoken of iets dergelijks. Ik had er geen last van. waarom kan de tandarts het niet in 1 keer doen.
Ik heb in het verleden meerdere wkb's gehad, maar nooit in 2 stappen. Ik vind dat wel vreemd.
Ik heb nu extreem pijn... hoofdpijn...zeurende pijn.
Eerste nacht zat ik aan de paracetamol (gebruik meer dan de aanbevolen hoeveelheid) ook in de nacht gebruikte ik paracetamol. Vandaag ben ik overgestapt naar Advil. Door de te grote hoeveelheden pijnstiller die ik slik heb ik een aantal bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, geen eetlust(heb vandaag wat gedronken en meer niet) en overgeven.
Ik heb eerder wkb gehad, maar dat waren kiezen waar ik pijn aan had en na de wkb had ik geen extreem zeurende pijn! ik heb nu een wkb op een kies waar ik geen last van had en nu heb ik wel extreme pijn. Ik heb 2 nachten nu niet kunnen slapen!! Ik wil pijnstillers innemen maar ik ben bang voor de bijwerkingen.
is het normaal dat je zo een helse pijn hebt van een wkb op een tand waar je eerder geen last van hebt gehad?
wat raden jullie mijn aan met die hoeveelheid pijnstillers die ik in neem? moet ik maar ff pijn lijden en niet te veel pijnstillers innemen of gewoon slikken die pijnstillers?
Hoop dat iemand mij kan helpen..... Ik word echt gek van deze pijn!!
alvast bedankt,
Mvg,
Moessie
Re: WKB op een tand met afgebroken vulling....extreme pijn HELLL
napijn kan een dag of 3 duren :cry: , soms zelfs iets langer :smt005 , als het niet afzakt of alleen maar erger wordt bel dan even de tandarts.
Er zal toch wel een ontsteking hebben gezeten als de tandarts een wkb doet, of misschien zat hij vlak op de zenuw en deed hij het uit voorzorg, maar dat weet je dus niet.
Hoop voor je de de tandartsen hier hierover nog iets kunnen zeggen.
Sterkte! :smt006
Re: WKB op een tand met afgebroken vulling....extreme pijn HELLL
Meestal kan het wel in één keer. Er kunnen echter bijzondere tandheelkundige redenen zijn waarom het toch beter is in twee keer te doen. Vaker nog wordt het in twee keer gedaan om andere, vooral praktische redenen.
Nee, echt "helse pijn" dat is volgens mij niet normaal. Vrij forse napijn komt regelmatig voor de eerste drie dagen na de behandeling en dat moet je gewoon afwachten, al of niet met pijnstillers. Pas na drie dagen is er reden om de tandarts te bellen. Maar als de pijn zo hevig is dat gewone pijnstillers niet veel lijken te doen kun je het beste meteen de dienstdoende tandarts bellen.
Er kan sprake zijn van een complicatie.
Zeer ernstige kiespijn is volgens mij altijd wel voldoende reden voor spoed, onafhankelijk van de oorzaak. Het is natuurlijk wel een beetje lastig die grens te trekken maar het even met de tandarts bespreken kan altijd natuurlijk.