Hallo,
Ik zit met het volgende: zoals ik al eerder op dit forum vertelde heb ik op dit moment het volgende aan de hand: bovengebit, twee voortanden in de steigers voor nieuwe kronen, tijdens deze operatie breekt naastgelegen brug af, een van de stompen blijkt afgebroken. Nu zegt mijn eigen tandarts dat het voor de stevigheid nodig is dat ik nu een volledige vijfdelige brug neem. Een second opinion- tandarts [in dienst van een instantie die kijkt of het allemaal wel nodig is en zo ja of het niet goedkoper kan] zegt dat de behandeling in tweeën uitgevoerd kan worden: een gewone brug en daarnaast de twee kronen. Deze laatste rept met geen woord over de afgebroken stomp en nu ben ik dus helemaal in de war, want wat is nu beter?
Voor de duidelijkheid: de afgebroken stomp grenst aan de twee nieuw te zetten kronen.
Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is?
groet, Josefien
Ik zit met het volgende: zoals ik al eerder op dit forum vertelde heb ik op dit moment het volgende aan de hand: bovengebit, twee voortanden in de steigers voor nieuwe kronen, tijdens deze operatie breekt naastgelegen brug af, een van de stompen blijkt afgebroken. Nu zegt mijn eigen tandarts dat het voor de stevigheid nodig is dat ik nu een volledige vijfdelige brug neem. Een second opinion- tandarts [in dienst van een instantie die kijkt of het allemaal wel nodig is en zo ja of het niet goedkoper kan] zegt dat de behandeling in tweeën uitgevoerd kan worden: een gewone brug en daarnaast de twee kronen. Deze laatste rept met geen woord over de afgebroken stomp en nu ben ik dus helemaal in de war, want wat is nu beter?
Voor de duidelijkheid: de afgebroken stomp grenst aan de twee nieuw te zetten kronen.
Ik ben benieuwd wat jullie mening hierover is?
groet, Josefien
Re: wie heeft gelijk?
De adviserend tandartsen van de zorgverzekeraars willen zich wel eens aan een consult en meningsvorming wagen. TIP ken ik wel, maar die instantie is er niet om te beoordelen of het wel of niet goedkoper kan/moet.. Dat is een afspraak die u met uw eigen atndarts maakt. Overigens kan ik zo van achter de computer zonder de situatie en rontgenfoto`s gezien te hebben geen advies geven. Voor beiden is wat te zeggen. Punt is dat wanneer de tandarts gelijk heeft, en toch op uw wensen ingaat en het gaat mis, de discussie natuurlijk wel geboren is..Want u bent dan van mening dat ie garantie /nazorg moet geven, terwijl hij zegt: ja dit wilde de patient zelf, tegen mijn advies in..