Hallo,
Ik heb een vraagje . In mijn bovenkaak heb ik een brug van 4 delen waarvan 1 dummy .
Nu heb ik altijd wel met het schoonmaken ( raggertje ) dat het pijnlijk is of dat het zelfs gaat bloeden.
Nu heb ik sinds gisteren een vieze smaak in mijn mond aan die kant en vannochtend was eea naar boven toe opgezwollen.
Mijn kiezen doen echter totaal niet zeer ( ook geen drukgevoel )
Kan dit een tandvleesontsteking zijn die aan het uitbreiden is of..... ?
bedankt
evi
Ik heb een vraagje . In mijn bovenkaak heb ik een brug van 4 delen waarvan 1 dummy .
Nu heb ik altijd wel met het schoonmaken ( raggertje ) dat het pijnlijk is of dat het zelfs gaat bloeden.
Nu heb ik sinds gisteren een vieze smaak in mijn mond aan die kant en vannochtend was eea naar boven toe opgezwollen.
Mijn kiezen doen echter totaal niet zeer ( ook geen drukgevoel )
Kan dit een tandvleesontsteking zijn die aan het uitbreiden is of..... ?
bedankt
evi
Re: tandvleesontsteking ?
het kan inderdaad dat het tandvlees ter plaatse is ontstoken. Het ziet er dan meestal wat rood en gezwollen uit en bloed snel bij aanraking. Bovendien is het tandvlees dan gevoelig. Bij een flinke ontsteking komt het ontstekingsvocht soms vrij via de pockets (ruimte tussen tand en tandvlees). Dit geeft een onaangename smaak en geur. Ben je onder controle van de tandarts of mondhygieniste voor je tandvlees? Een vergaande ontsteking kan het bot rondom de tanden aantasten (parodontitis). Kijk voor meer informatie hierover onder het kopje 'algemene informatie'.
Grts, Mignon
Re: tandvleesontsteking ?
Heb vandaag met de tandarts gebeld en omdat ik voor vrijdag toch een afspraak heb staan afgesproken dat zodra ik pijn aan mijn tanden ga voelen bel en anders kijkt ze het vrijdag na.
Ik wist niet dat een tandvleesontsteking zover naar boven kon doortrekken.
Dacht eigenlijk dat het beperkt bleef tot de randen aan de tanden ?
gr.
evirma