Sinds een aantal dagen heb ik ontzettend veel last van een kies rechtsonder. Nouja, eigenlijk doet het al langer pijn als ik iets kouds drink ofzo. Een tijdje terug is het gaatje daar gevuld, 'maar als het niet over gaat kan het wel een wortelkanaalbehandeling worden'. Echt over was het niet, maar een stuk minder wel (stomstomstom).
Sinds zo'n twee weken is het wat erger en zo nu en dan heb ik ook een pijnstiller moeten nemen. Vanaf vrijdag/zaterdag werd het echter nog erger met ook pijn bij de rechterbovenkaak en zelfs oorpijn rechts. Het ergste is alleen nog dat de pijnstillers (paracetamol) niet meer lijken te helpen. Overigens het zeurende pijn die van plaats wisselt. En nu eigenlijk wel constant aanwezig, al voel ik soms zo goed als niks en is het soms echt vreselijk.
Gelukkig had ik al een afspraak gemaakt voor gelijk na het weekend. Mijn Poolse (of wat-dan-ook) tandarts heeft alleen een beetje gekeken, erop getikt (deed geen pijn, voelde bij een bepaalde tand wel wat meer) en foto's genomen. Toen heeft hij mij twee nieuwe afspraken laten maken omdat hij vier gaatjes heeft gezien. Stom van mij om niks te zeggen, over de vorige keer dat daar al zo'n diep gaatje zat, dus ik ga morgen even langs om te vragen of de afspraak in ieder geval niet eerder kan dan 11 maart... Want zonder pijnstilling is het wel erg vervelend. Zeker nu ik deze week tentamens heb...
Ben door wat gegoogle hier nu terecht gekomen nu ik niet echt kan slapen, maar heeft iemand wat info voor mij? Mensen die zich hierin herkennen ofzo? Wat de reden kan zijn dat het nu ineens zoveel erger is? En werkt Ibuprofen trouwens beter dan Paracetamol? Want een werkende pijnstiller is geen overbodige luxe. Of zijn er andere wondermiddeltjes om de pijn weg te halen?
Dan ga ik nu snel op bed liggen, want nu voel ik bijna niks ;)
Groeten,
Tom
Sinds zo'n twee weken is het wat erger en zo nu en dan heb ik ook een pijnstiller moeten nemen. Vanaf vrijdag/zaterdag werd het echter nog erger met ook pijn bij de rechterbovenkaak en zelfs oorpijn rechts. Het ergste is alleen nog dat de pijnstillers (paracetamol) niet meer lijken te helpen. Overigens het zeurende pijn die van plaats wisselt. En nu eigenlijk wel constant aanwezig, al voel ik soms zo goed als niks en is het soms echt vreselijk.
Gelukkig had ik al een afspraak gemaakt voor gelijk na het weekend. Mijn Poolse (of wat-dan-ook) tandarts heeft alleen een beetje gekeken, erop getikt (deed geen pijn, voelde bij een bepaalde tand wel wat meer) en foto's genomen. Toen heeft hij mij twee nieuwe afspraken laten maken omdat hij vier gaatjes heeft gezien. Stom van mij om niks te zeggen, over de vorige keer dat daar al zo'n diep gaatje zat, dus ik ga morgen even langs om te vragen of de afspraak in ieder geval niet eerder kan dan 11 maart... Want zonder pijnstilling is het wel erg vervelend. Zeker nu ik deze week tentamens heb...
Ben door wat gegoogle hier nu terecht gekomen nu ik niet echt kan slapen, maar heeft iemand wat info voor mij? Mensen die zich hierin herkennen ofzo? Wat de reden kan zijn dat het nu ineens zoveel erger is? En werkt Ibuprofen trouwens beter dan Paracetamol? Want een werkende pijnstiller is geen overbodige luxe. Of zijn er andere wondermiddeltjes om de pijn weg te halen?
Dan ga ik nu snel op bed liggen, want nu voel ik bijna niks ;)
Groeten,
Tom
Re: Ineens veel meer last van kies
ik heb gisteren een wbk laten uitvoeren reden ook door veel te lang laten wachten het was eerst een klein gaatje en door het veel te lange uitstellen een inmens gat resultaat onzenuwen , had al eens een tand laten ontzenuwen was slecht afgelopen , de behandeling zelf niet goed verlopen en me blauw betaald tand is onverzorgd afgewerkt heb er wel geen last meer van maar toch . Had meer dan een maand pijnstillers moeten nemen . Nu gisteren voor andere tand gegaan voor te ontzenuwen , bij andere tandarts die begreep men angst om weer zoveel pijn te hebben heel goed , bleken zenuwen in die tand al goed ontstoken te zitten waardoor het zodanig moest verdoofd werden anders zou ik blijven :smt010 tot ik niet meer kon maar ze was zo begrip vol en stelde me enorm op men gemak waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben een groot verschil met men vorige tandarts :) ik had ergens wel angst dat dus ook deze tand heel veel pijn ging doen maar neen hoor ale ja de pijn is dragelijk en Ibuprofen is wel degelijk veel beter dan Paracetamol want heb Paracetamol deed weinig uit dafalgan codiene ook niet maar Ibuprofen 600 doet het hem echt wel ja pijn ga ik wel hebben das normaal , en ik neem ook antibiotica dus ben opgelucht dat ik zonder al te veel pijn kan gaan werken al ga ik wel vanavond blij zijn als ik thuis ben 8) in ieder geval heb je nog kleine gaatjes één goede raad laat die opvullen vooral eer het erger worden was ook mijn fout . Maar ik denk wel dat je al zover was gekomen . Kwens je veel beterschap en een zo pijnloos mogelijke tijd toe . Ik ben in ieder geval blij dat de pijn aangenaam verlicht met die pijnstillers Ibuprofen maar hangt af van mens tot mens . Je zal wel zien hé , veel sterkte ! :smt006
Een gedeelte van de dag zit er nu op en het is al een stuk beter. De Ibuprofen werkt en ik heb mondspoelmiddel en een kwastje gekregen om het tandvlees schoon te houden. Dat zou de pijn snel en sterk verlichten. Volgens mij begint dat ook al te helpen.
groetjes x