drie en een halve week geleden is er een kies bij mij getrokken.
na het treken is er een hechting aan geracht
toen ik thuis was begon de pijn hevig toe te nemen na dat de verdoving uit gewerkt was.
in eerste instantie geprobeerd met paracetamol maar dat hielp niet.
pijn werd al maar heftiger huisarts gebeld en die heeft mij diclofenac voorgeschreven.
zelf dat hielp maar enkele uren per dag om de pijn te stelpen.
na twee en halve week werd de pijn minder.
ik was in tussen al langs de tandarts geweest voor controlle en spoelen
en gezegd dat een stuk kaak zichtbaar was
antwoord was ik kan het niet hechten want er is te weinig tantvlees na het trekken
lijkt mij logisch op dat moment.
paar dagen later ben ik nog een keer langs gegaan voor spoelen van wege de hevige pijn
op een gegeven moment is de ergste pijn weg gegaan, maar bleef en heb soms nog last.
nu komt dus de aap uit de mauw sinds gisteren leek het wel of dat stuk kaak wat bloot lag bewoog als ik er met mijn tong overheen ging.
nu vanavond is dat stukje kaak los geraakt 12 mm lang 3.5 mm breed 1 mm dik
nu mijn vraag is dit normaal en gebeurt dit wel vaker
na het treken is er een hechting aan geracht
toen ik thuis was begon de pijn hevig toe te nemen na dat de verdoving uit gewerkt was.
in eerste instantie geprobeerd met paracetamol maar dat hielp niet.
pijn werd al maar heftiger huisarts gebeld en die heeft mij diclofenac voorgeschreven.
zelf dat hielp maar enkele uren per dag om de pijn te stelpen.
na twee en halve week werd de pijn minder.
ik was in tussen al langs de tandarts geweest voor controlle en spoelen
en gezegd dat een stuk kaak zichtbaar was
antwoord was ik kan het niet hechten want er is te weinig tantvlees na het trekken
lijkt mij logisch op dat moment.
paar dagen later ben ik nog een keer langs gegaan voor spoelen van wege de hevige pijn
op een gegeven moment is de ergste pijn weg gegaan, maar bleef en heb soms nog last.
nu komt dus de aap uit de mauw sinds gisteren leek het wel of dat stuk kaak wat bloot lag bewoog als ik er met mijn tong overheen ging.
nu vanavond is dat stukje kaak los geraakt 12 mm lang 3.5 mm breed 1 mm dik
nu mijn vraag is dit normaal en gebeurt dit wel vaker
Re: stukje kaak los na kies trekken
Maar als je in het wondje zelf kijkt lijkt het vaak door het stevige stolsel niet los te zitten.
Na een tijdje laat de houvast toch te wensen over en komt het alsnog naar buiten. Dat laatste kan weekjes maar bij sommigen ook jaaaaaaaaaarne duren. Bij de ene is het symptoomloos bij de ander pijnlijk. Het is een met enige regelmaat voorkomend, maar niet te voorkomen fenomeen. Beetje afhankelijk van de stand van die kies tov van het bot ernaast kan het wat dikker of dunner zijn. En dus meer breekbaar. De vorm van de wortel kan aanleiding geven om een andere draai te geven bij het eruit halen. zoveel factoren, zoveel mogelijkheden.
Maar goed, gelukkig is het eruit moet je nu maar denken.