Last van kroon terwijl ik hem al bijna een jaar heb

Author:
Rolando
Posted:
ma, 03/03/2008 - 07:58
Heb nu opeens last van pijn in die achterste kies beneden links, waar ik 5 jaar geleden een wortelkanaalbehandleing heb ondergaan en vorig jaar een kroon op heb lasten plaatsen.
Geen pijn klachten daarna meer gehad.
Nu vanacht dus wel.
Met een ibuproven er tegen aan voel ik niets, maar wat is er aan de hand, ik zie geen druk op de kies en zenuwen heb ik niet meer daar, wat is het dan wel?
goldylocks

Ik heb exact hetzelfde. Ik heb al enige jaren geleden een wortelkanaalbehandeling gehad, en een jaar daarna is er een kroon geplaatst. Had nu last met kauwen. Niet echt pijn, maar een "vaag" gevoel. De tandarts heeft er een foto van gemaakt en er was duidelijk te zien dat de wortelpunten ontstoken zijn (met een ontstoken gebied eromheen). Ik moet nu naar de kaakchirurg voor een apexresectie. Ze halen de wortelpunten weg, en het ontstoken weefsel.

Heb helaas nu, na een kiesprobleem aan de andere kant van mijn kaak, teveel met rechts moeten kauwen (waar die wortelpuntontsteking zit), waardoor ik meer last heb gekregen. Er zit nu volgens mij een abces (gehemelte) waar ik helemaal niet blij mee ben.

Maar hoe dan ook, vraag of je tandarts een foto kan maken. Daar is een wortelpuntontsteking goed zichtbaar op.

Sterkte ermee.
za, 03/15/2008 - 11:11 Permalink
Mignon

Helaas gebeurt het wel eens dat er een herinfectie van de kanalen optreedt hoewel er een geslaagde wortelkanaalbehandeling is gedaan. De ontsteking breidt zich uit in het kaakbot rondom de wortelpunten. Bij druk op de kies neemt de druk op de ontsteking toe. De zenuwuiteinden die in het bot zijn gelegen geven daarop een pijnprikkel af. Ik zou inderdaad eens naar de tandarts gaan met dit verhaal. Deze zal dan ws een foto maken van het pijnlijke gebied. Ws is er sprake van een chronische ontsteking.

Beterschap en groeten, Mignon
za, 03/22/2008 - 03:33 Permalink