Verstandskiezen

Author:
DjnSbs
Posted:
ma, 03/03/2008 - 13:45
Ik heb dus 1.5 week geleden, 12 dagen om precies te zijn mijn verstandskiezen laten trekken/snijden (waren er nog niet helemaal door). Links boven en onder. En ik moet zeggen de behandeling ging na mijn idee geweldig. Ik was binnen 10 minuten klaar. Linksboven was er zó uit, en links onder in deeltjes maar uiteindelijk ook prima.

Ik heb na de behandeling constant ijs op de wang gedaan, misschien wel iets te lang ... 4 dagen geloof ik. Maar dik worden deed ie niet dus op dat gebied ben ik geslaagd. Echter keek ik de volgende dag in mijn mond en zag links onder (aan de wangkant) een gat van hier tot Tokio. Ik meteen terug maar dit komt blijkbaar vaker voor en dit groeit van binnen uit weer dicht. Echter moest ik het wel de komende weken schoonhouden met een speciale spuit en zoutwater.

Toch nu 12 dagen na dato heb ik toch nog last van mijn kaak. Vooral bij het wakker worden, als ik dus geslapen heb doet mijn kaak wat pijn. En overdag trekt dit snel weg. Dat gat voel je ook wel, niet echt dat het pijn doet maar gewoon een gek gevoel, even wennen aan het feit dat het gat er zit.

Ik heb continue rechts gekauwd en dit doe ik nog steeds, ik ben veel te bang dat er iets in dat gat valt. Ook doe ik nu wel wat vaker mijn mond helemaal open, of althans een poging tot want die heb ik vrij stijf dicht gehouden.

Echte pijn heb ik niet meer, het komt zo nu en dan meer in aanvallen van een soort ja ... weet niet ... kramp lijkt het wel? Als ik bijvoorbeeld ineens mijn mond open doe, of iets te snel gaap of dergelijke. Ook is het nog wat "stijf/verkrampt". Heeft dit lange koelen hier iets mee te maken?

Ook merkte ik toen ik vanochtend heel stevig aan het fietsen was, sporten dus. Dat ding gaat kloppen.

Verder als ik in mijn mond kijk, ja het gat zit er natuurlijk nog, maar er komt al veel minder slijm uit, vieze smaak is weg. Pijn is minder (heb het zoieso vrijwel zonder brufen of paracetamol gedaan) En het ziet er niet dik uit ofzo.

Als ik pijn heb, vooral bij die "krampaanvallen" helpt het heel erg om even mijn wangen te masseren. Klinkt misschien heel gek.

Mijn hoofdvraag; Is het echter wel normaal dat ik 12 dagen na dato deze klachten nog heb?

Ik hoor iedereen om me heen stoer praten van "Ohh stelt niks voor, ik was er na 2 dagen af en kon alweer voluit meevoetballen" ...

BVD :)
Mignon

Beste Sandro,

zo te lezen is de wond al goed aan het genezen. Het feit dat de kies gaat kloppen als je te veel of te heftig beweegt heeft ermee te maken dat er nu extra bloedtoevoer is in het wondgebied om de genezing te bevorderen. Dit merk je met name bij inspanning en wanneer de bloeddruk stijgt. De kramp en het feit dat masseren de pijn verlicht lijkt te wijzen om trismus: overbelaste kauwspieren. Wellicht heb je wat geforceerd gekauwd tgv de pijn en veel aan 1 kant van je mond. Probeer je spieren te ontlasten en eet geen harde of taaie dingen. In een dag of 10 zouden de klachten langzaam moeten afnemen. In aanvulling kun je ook je spieren wat masseren. Ga zo door dus!

Grts, Mignon
ma, 03/03/2008 - 18:51 Permalink