Ik wordt hele maak gek van mijn gebit.
Een aantal jaren geleden hebben ze tussen mijn onderste voorste tanden een flapoperatie gedaan. Tandvlees weggesneden en vastgemaakt,
dus veel heb ik daar niet meer zitten.
Nu heb ik het laatste jaar veel last van terugtrekkend tandvlees, als je het ziet zou je denken, hoe lang blijft dat zitten.
Ben al een paar keer naar de tandarts geweest, maar die vind er niets bijzonders aan. Hij heeft wel foto's gemaakt en geeft toe dat mijn botten waar mijn tanden in staan sterk verminderd zijn. Hij kan niets meer doen wat alles ziet er goed uit. Nou als je bot verminderd vind ik dat geen goed bericht. Ik heb echt zoiets van over een jaar heb ik echt niets meer. Tja, hij heeft zoiets van dan zien we wel weer, dan maak we wel iets. Arggggggggggg :smt013 . Een paradonist was niet nodig. Mijn tandvlees is minder dan een vinger dik.
Probeer zo goed als mogelijk alles goed te onderhouden. Maar wordt zelf s'nacht wakker van een onrustig gevoel onder mijn tandvlees.
Is er nog iets te doen om de bot afbraak tegen te gaan?? Is er nog wel eens in bloed iets te vinden wat mijn tandvlees en bot irriteert.
help me :smt010 , ben radeloos. 38 jaar is toch te jong voor een kunstgebit.
Eef
Een aantal jaren geleden hebben ze tussen mijn onderste voorste tanden een flapoperatie gedaan. Tandvlees weggesneden en vastgemaakt,
dus veel heb ik daar niet meer zitten.
Nu heb ik het laatste jaar veel last van terugtrekkend tandvlees, als je het ziet zou je denken, hoe lang blijft dat zitten.
Ben al een paar keer naar de tandarts geweest, maar die vind er niets bijzonders aan. Hij heeft wel foto's gemaakt en geeft toe dat mijn botten waar mijn tanden in staan sterk verminderd zijn. Hij kan niets meer doen wat alles ziet er goed uit. Nou als je bot verminderd vind ik dat geen goed bericht. Ik heb echt zoiets van over een jaar heb ik echt niets meer. Tja, hij heeft zoiets van dan zien we wel weer, dan maak we wel iets. Arggggggggggg :smt013 . Een paradonist was niet nodig. Mijn tandvlees is minder dan een vinger dik.
Probeer zo goed als mogelijk alles goed te onderhouden. Maar wordt zelf s'nacht wakker van een onrustig gevoel onder mijn tandvlees.
Is er nog iets te doen om de bot afbraak tegen te gaan?? Is er nog wel eens in bloed iets te vinden wat mijn tandvlees en bot irriteert.
help me :smt010 , ben radeloos. 38 jaar is toch te jong voor een kunstgebit.
Eef
Re: Terugtrekkend tandvlees en bot die oplost
Zal eens een andre tandarts benaderen, om hiernaar te laten kijken.
Alvast bedankt.
eef
Sterkte
Die zegt ook dat mijn tandvlees snel terug trek en mijn bot verdwijnt.
Ze zeggen helaas kan gebeuren valt niets aan te doen.
Kijk hoe lang het duurt eer een tand uitvalt.
gr
eef
Ik poets elke dag en flos.
Elk nacht voelt het trekkerig. Ben aardig bang dat eerdaags ik mijn tanden aan het verliezen ben.
Ik heb ook gezondheidsproblemen. In standaard huisarts bloed onderzoek is niets te vinden.(hb 7.1 mijn vitamine D is 35,7 zou het daar aan kunnen liggen??)
Maar ik denk dat het aan mijn tanden ligt.
Zou er een bacterie in het spel zitten.
gr
Eveline
Diepe tandvleesonsteking heeft diverse (cor)relaties met andere ziektes/aandoeningen zoals hart- en vaatziekte.
Een ontsteking vreet energie dus ik kan me goed voorstellen dat je je hierbij niet lekker voelt.