Bij mij is, na een hoop ellende, op 3 januari een kies onderin (element 36) getrokken. Daarna heb ik ook nog een hoop pijn gehad en is de boel nog verschillende malen opengehaald. Het gaat nu gelukkig veel beter maar ik heb nog wel last van de kies die achter de getrokken kies staat. Als ik namelijk op deze kies druk met mijn vinger dan is dat pijnlijk (dat is overigens 's avonds veel erger dan 's ochtends). Ik ben eind januari hiervoor nog bij de tandarts geweest maar die heeft, na het maken van foto's, niets bijzonders kunnen constateren.
Sinds een paar weken zie ik nu wel een raar zwart streepje op de kies.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Sinds een paar weken zie ik nu wel een raar zwart streepje op de kies.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn?
Re: Kies (raar plekje)
kun je er toevallig een foto van maken? Het is erg moeilijk om aan de beschrijving 'zwart streepje' een diagnose te kleven. Ik denk dat het gaat om een hersteld 'geremineraliseerd' gaatje dat je eerder niet zag omdat het zich tussen de 2 kiezen in bevond.
Het wil nog wel eens gebeuren dat de zenuw van de kies naast een getraumatiseerde regio geirriteerd raakt. Jouw beschrijving van pijn, met name 's avonds en bij druk kan op een beginnende ontsteking wijzen. Deze ontsteking is niet altijd direct op de foto te zien, zeker als het gaat om een langzaam voortschrijdend proces. Je moet je bovendien voorstellen dat door het trekken van de 36, het evenwicht binnen de mond verstoord kan zijn. De kies erachter wordt zwaarder belast en kan daarom wat overgevoelig zijn. Als het evenwicht herstelt, zal het normale gevoel waarschijnlijk weer terugkeren. Ik denk dat het verstandig is om de situatie even af te wachten.
Grts, Mignon
Re: Kies (raar plekje)
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een foto gemaakt, maar krijg deze op een of andere manier niet ge-upload. Heb hierover de beheerder zondag al een mail gestuurd, maar nog niets vernomen. Ook met "copy/paste" lukt het me niet. Heb je een email adres wat ik mag gebruiken om de foto te versturen?
Alvast bedankt,
JBR