Ontsteking blijft actief terugkomen ondanks advies tandarts

Author:
bitje1973
Posted:
ma, 03/10/2008 - 14:51
Beste allemaal,

Ik heb 2 vraagjes waarmee ik toch wel erg zit.

Ik heb een kies waar een ontsteking zit die zeker een keer per 2 maanden actief "aanvalt". Hierdoor heb ik een aantal dagen verschrikkelijke pijn in mijn kies en mijn hoofd, mijn kaak zwelt dan zelfs behoorlijk op.

Dit is de afgelopen maanden al zeker een keer of 5 voorgekomen.

Nu had ik een tandarts die zeer slecht in zijn werk was (zag gaatjes niet zitten e.d.) en die adviseerde om te wachten met een behandeling aan die kies omdat het vanzelf wel zou wegtrekken.

Nu ben ik vorige week voor het eerst bij een nieuwe tandarts op consult gegaan en zij adviseerde ook om het een jaartje aan te zien!

Nu komt vraag nr. 2 : Ze wilde een foto ervan nemen en stopte zonder aankondiging een soort van naald op die plek waarna ze met de naald erin een foto nam (het deed verschrikkelijke pijn). Waarom deed ze dit?

Affijn, nu heb ik wéér veel pijn aan die kies en zit inmiddels flink aan de pijnstillers.

Moet deze kies niet gewoon goed behandeld worden zodat de ontsteking niet zo makkelijk meer de kop op kan steken?

Groetjes,
bitje
Mignon

Beste bitje,

zo te lezen is er sprake van een wortelpuntontsteking van de betrokken kies. De ontsteking heeft zich een weg naar buiten gebaand en er heeft zich een zogenaamde 'fistel' gevormd waarlangs het ontstekingsvocht weglekt. De tandarts heeft waarschijnlijk een rubberen point in deze fistel gestiken. Op de foto wijst de stift dan de bron van de ontsteking aan. Waarom deze tandartsen willen wachten met behandelen bevreemd mij, aangezien de aanwezigheid van een ontsteking is bewezen. Als er een fistel aanwezig is heeft de ontsteking zich al zo ver in het bot uitgebreid dat spontane regressie volgens mij niet meer te verwachten is. Wat denken mijn collega's ervan?

Grts, Mignon
ma, 03/10/2008 - 18:32 Permalink