hallo,
Ik heb sinds ongeveer 2 weken een vieze smaak in mijn mond. Ik ben nu achter gekomen dat 2 verstandskiezen aan het doorbreken zijn (best pijnlijk) en dat de vieze smaak daar vandaan komt.
Nu is het wel zo dat sinds een paar dagen ook nog een bittere smaak in mijn mond bijgekomen is. Kan dat ook van de verstandskies komen? Ik weet niet waar het vandaan komt? kan het van een ontstekking komen???
(Ik heb wel dinsdag een afspraak bij de tandarts.)
groetjes, maja
Ik heb sinds ongeveer 2 weken een vieze smaak in mijn mond. Ik ben nu achter gekomen dat 2 verstandskiezen aan het doorbreken zijn (best pijnlijk) en dat de vieze smaak daar vandaan komt.
Nu is het wel zo dat sinds een paar dagen ook nog een bittere smaak in mijn mond bijgekomen is. Kan dat ook van de verstandskies komen? Ik weet niet waar het vandaan komt? kan het van een ontstekking komen???
(Ik heb wel dinsdag een afspraak bij de tandarts.)
groetjes, maja
Re: verstandskiezen? bittere smaak in mond ??
een onaangename smaak in je mond kan door meerdere dingen worden veroorzaakt. Zo hebben bepaalde voedingsbestanddelen en medicijnen een invloed op je smaak. Maar ook ontstekingen in de mond kunnen een vieze smaak veroorzaken.
Het tandvlees rondom een doorbrekende verstandskies raakt dikwijls ontstoken. Meestal blijft er een lapje tandvlees over de kies heenliggen en hieronder kunnen etensresten blijven steken die het weefsel irriteren. Bacterien die de ontsteking veroorzaken produceren een vieze smaak en geur.
Laat je tandarts er dinsdag even naar kijken. Zeer waarschijnlijk hangt de vieze smaak dus samen met je verstandskiezen. De tandarts kan mbv een stomp spuitje het gebied rondom de kies schoonspuiten met een desinfecterend middel. Meestal helpt dit voldoende.
Grts, Mignon