uitneembare brug op implantaten

Author:
Implantaatje
Posted:
do, 03/20/2008 - 09:49
Hallo,

Is het mogelijk om op implantaten een uitneembare brug te plaatsen zonder kunstof (dus geen klikgebit).
Ik heb boven 8 en onder 6 implantaten en zit nu eindelijk in de opbouwfase.
De afspraak was dat er vast gecementeerde bruggen op geplaatst zouden worden.

Tijdens mijn laatste tandartsbezoek werd mij ineens geadviseerd om dus uitneembare bruggen te nemen i.v.m. mijn parodonditis verleden en ik dan alles beter schoon kon houden.
Stel dat ik het dan niks zou vinden dan kunnen de bruggen later toch vastgezet worden (zo heb ik dat begrepen althans).

Ik weet het nu even niet meer, ik kan niets vinden op het internet (wel over klikgebitten en dat wil ik dus niet).

Ook werd mij verteld dat de bruggen niet geheel uit porselein zouden bestaan want porselein op porselein breekt... dus sommige gedeeltes worden dan gebakken kunststof.
Klopt dit? Naar mijn idee is kunststof toch de goedkoopste oplossing?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
Implantaatje

Nou nu zie helemaal door de bomen het bos niet meer :-?

Volgens u is een zelf uitneembare brug dus niet mogelijk? (op klikprotheses na dan).
Ze hebben het niet over schroeven gehad met mij, het betrof een voorziening die ik er toch dagelijks zelf uit moest halen om alles schoon te maken.
En dat zou ik best wel willen proberen omdat er ook werd verteld dat als het echt niet bevalt ze diezelfde brug vastkunnen zetten??

Nou ik ga het er nog maar eens uitgebreid over hebben want ik krijg nu toch het idee dat ze me een klikprothese willen aanmeten en dat zie ik niet zitten :(

Blijft toch nog de vraag of het klopt dat porselein op porselein breekt? Het is nl. zo dat ik toch wel de hoofdprijs betaal voor dit alles maar dat ik dalijk dus ook nog afgescheept wordt met kunstof...

In ieder geval bedankt voor uw antwoord 8)

Vriendelijke groeten,
Implantaatje
do, 03/20/2008 - 14:02 Permalink