Scherfje van voortand na botsing

Author:
IlonaPe
Posted:
vr, 04/11/2008 - 12:43
Hallo,
Mijn zoon van 10 jr is vanmorgen tegen een ander jongetje gebotst en nu is er een heel klein scherfje van zijn voortand af (je voelt dat het ruw is en ziet dat de tand net niet meer helemaal recht is aan de onderkant). Verder zit de tand een klein beetje los.
Moet daar iets aan gedaan worden of is dat niet noodzakelijk?
Alvast hartelijk dank voor de info!
Mvrgr, Ilona
Spiegeltje

Wat betreft het stukje glazuur dat eraf is: als hij er verder geen last van de ruwheid heeft kan er rustig even gewacht worden tot de eerste periodieke controle. Indien gewenst kan de tandarts de tand dan even "bijwerken".

Als de tand echt los zit is het - denk ik - wel verstandig om de tandarts er snel even naar te laten kijken, in ieder geval even bellen. Het is wel zo dat op tanden altijd wat speling zit. Ze zitten niet moervast in het bot. Verder is het ook niet te beoordelen vanaf het forum natuurlijk.
.
vr, 04/11/2008 - 21:14 Permalink
mecánico para …

Wat betreft het stukje glazuur dat eraf is: als hij er verder geen last van de ruwheid heeft kan er rustig even gewacht worden tot de eerste periodieke controle. Indien gewenst kan de tandarts de tand dan even "bijwerken".

Als de tand echt los zit is het - denk ik - wel verstandig om de tandarts er snel even naar te laten kijken, in ieder geval even bellen. Het is wel zo dat op tanden altijd wat speling zit. Ze zitten niet moervast in het bot. Verder is het ook niet te beoordelen vanaf het forum natuurlijk.
.

klopt als een stadsbus.

nb, tis MUURvast en MOERwijk
:smt003
za, 04/12/2008 - 09:04 Permalink