vraag aan tandarts of ortho

Author:
Sebastiaand
Posted:
zo, 04/13/2008 - 21:31
Ik heb een vraag voor een tandarts of ortho,
ik heb erg last van mijn kaakgewricht en met de balans van mijn tanden en kiezen. als ik dichtbijt raken alle kiezen rechts elkaar , maar aan de linkerkant raken de kiezen vanaf mijn hoektand alleen elkaars buitenkant totaan de achterste kies, die staat wel recht op elkaar. Ik heb een beugel gehad die er 7 jaar terug uit is gehaald, dus misschien heeft de ortho dit bewust gedaan? of is zon beet abnormaal? , want ik heb gemerkt toen mijn verstandskies linksonder door kwam dat mijn beet veranderde en dat ik mijn kiezen links wel in elkaar zette, sindsdien heb ik last van mn kaakgewrichten, mijn gezicht stond op een gegeven moment letterlijk scheef. Sinds mijn verstandskiezen eruit zijn is die beet weer langzaam veranderd, maar ik heb nog steeds veel kaakgewrichtklachten en mijn tanden en kiezen passen niet lekker op elkaar voor mijn gevoel. ik gebruik veel gezichtspieren die ik normaal nooit gebruik. toen mn beugel eruit is gegaan is er boven geen draadje gezet en zijn mn tanden en kiezen voor mn gevoel weer een stuk naar voren gegaan afgelopen jaren. mijn vraag is of zon beet normaal is en of dit goed kan komen nu mn verstandskiezen eruit zijn.
gr
Van Leeuwen

Uw beet zal links en recht ongeveer hetzelfde moeten aanvoelen. De beet waar u het over hebt blijkt dit niet te doen. Hierdoor ontstaat er ongelijke belasting op uw kaakgewrichten. Neem eens contact op met uw tandarts en bespreek alles eens met hem aangezien dit geen normale situatie betreft.

Gr. Maurice
vr, 05/09/2008 - 13:55 Permalink