Draad om slotjes

Author:
panda2
Posted:
vr, 04/18/2008 - 23:06
Hallo,

Ik heb dinsdag een nieuwe draad door mijn beugel gekregen. Nou ja eigenlijk 2 een dunne draad waar mijn kettinkjes aan vast zitten om mijn tanden naar beneden te halen en een dikkere om mijn overige tanden goed te zetten en te houden.

Maar mijn vraag is eigenlijk het volgende: Ook zit er om de 4 slotjes van mijn voortanden een dun draadje zig-zag/ gevlochten. Weet iemand hier de rede van? Ik heb echt geen idee misschien iemand anders wel.

Mijn boven gebid zit nu echt vol met slotjes, draden en kettinkjes! Maar voor het goede doel zullen we maar denken!
BJN

http://www.cannonbrackets.com/siteadmin/news_images/DSC_0033.JPG

Iets wat hier op lijkt. Dat is een figure-eight-ligature (= NL: 8-ligatuur).

Dat geeft stevigheid aan de vier voortanden, dat wordt een segmentje om de hoektanden te reguleren. Zodoende heb je minder bijwerking op de voortanden.
za, 04/19/2008 - 09:42 Permalink
panda2

Dank je wel voor het antwoord zo ongeveer ziet het er inderdaad uit. Weer wat wijzer.

Jammer genoeg doen mijn voortanen nu wel erg veel pijn! Ik kan nog steeds niks afbijten. Ook de eerste kiezen na de hoektanden (die hoekanden zitten er bij mij dus (nog) niet) doen erg pijn dus alles wat ik eet moet zacht zijn!!
za, 04/19/2008 - 11:38 Permalink