slapen met een blokbeugel wil nog steeds niet.

Author:
ddb
Posted:
ma, 04/21/2008 - 13:31
Mijn zoon heeft sinds vorige week een blokbeugel.
overdag gaat het inmiddels redelijk maar hij kan er beslist
niet mee in slaap vallen. Hij probeert het wel elke avond maar
na een uurtje doet hij hem uit omdat hij anders niet in slaap valt.
zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben ?
ik heb begrepen dat het juist heel belangrijk is om hem s'nacht in te
hebben omdat je kaak dan het snelts groeit.
Kan het zijn dat bij sommige kinderen het heel lang duurt voordat ze er mee kunnen slapen. Volgens de orthodontist moest mijn zoon na 2 dagen wel gewend zijn aan de blokbeugel. Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.....
Junior1986

Mijn zoon heeft sinds vorige week een blokbeugel.
overdag gaat het inmiddels redelijk maar hij kan er beslist
niet mee in slaap vallen. Hij probeert het wel elke avond maar
na een uurtje doet hij hem uit omdat hij anders niet in slaap valt.
zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben ?
ik heb begrepen dat het juist heel belangrijk is om hem s'nacht in te
hebben omdat je kaak dan het snelts groeit.
Kan het zijn dat bij sommige kinderen het heel lang duurt voordat ze er mee kunnen slapen. Volgens de orthodontist moest mijn zoon na 2 dagen wel gewend zijn aan de blokbeugel. Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren.....

Misschien kunt u uw zoon stimuleren door hem te belonen als hij de beugel een week gedragen heeft? Als hij hem zelf uit doet zal het ook nooit wennen.
Even minder goed slapen is ook niet erg. Als een kind moe is gaat het wel slapen.
Ik heb zelf ook zo'n beugel gehad en het is inderdaad geen pretje in het begin. Ook 's-morgens rond een uur of 6 ben je geneigd om hem uit te doen. Als kind snap je ook nog niet het belang van die beugel. Vandaar dat een (kleine) beloning misschien wel goed is.
ma, 04/21/2008 - 18:05 Permalink
Junior1986

Het lijkt me sterk dat je kaak sneller groeit in de nacht (immers een kaak kan geen klok kijken). Maar het wel belangrijk om een zo veel mogelijk uren te dragen. Misschien is terugstoppen tijdens de slaap een optie ? Of inderdaad belonen. Succes !

Ik weet zeker dat je kaak sneller groeit in de nacht. Botten groeien vooral 's-nachts. Dat komt omdat je ze dan bijna niet gebruikt.
wo, 04/23/2008 - 10:02 Permalink