wortelpuntonsteking weinig pijn

Author:
malouke
Posted:
wo, 05/07/2008 - 19:29
een 3 tal weken geleden kreeg ik plots hevige kiespijn rechts onderaan
bij de tandarts geweest deze ontdekte een gaatje dat moest gevuld worden zo gezegd zo gedaan
het gaatje lag wel dicht bij een zenuw dus ik kon wel wat napijn verwachten
1 dag na de behandeling kreeg ik een iets wat zeurige pijn heel wat minder dan de pijn die ik daarvoor had gevoeld ds ik dacht napijn
1 pijnstiller per dag was dan ook voldoende
de pijn bleef ongeveer 1 week hetzelfde en ik las ook op het forum dat het vullen soms maanden napijn kan veroorzaken(witte vulling)
ik las ook dat een wortelpuntonsteking meestal een bonkend pijn heeft die meestal s avonds en s nachts het slechts is ik had niets van dit alles
vrienden en kennissen zeiden mij ook dat een wortelpuntonsteking vreselijk veel pijn doet en aangezien ik mij met 1 pijnstiller per dag kon helpen het vast napijn was
diep van binnen heb ik geweten dat er iets niet goed was maar ja ik had in vergelijking met andere mensen die dit ook hadden meegemaakt bijna geen pijn
zaterdag begon ik problemen te krijgen met het kauwen aan de kant van de zere kies en ik nam me voor om op maandag toch terug te gaan naar de tandarts
zondag had ik een drukkend gevoel in de kies en toen heb ik 3 pijnstiller moeten innemen
maandagmorgen stond ik op met een dikke wang en een bult opmijn tandvlees
direct de tandarts gebeld waar ik gelukkig 2 uren later bij terecht kon conclusie een wortelpuntonsteking met de vorming van een abces
ik moet nu 7 dagen tamelijke zware antibiotica slikken en dinsdag beginnen ze met een wkb als de tand tenminste nog te redden is want het is een grote onsteking
tijdens het hele proces heb ik een milde pijn gevold en toch onstond er een abces
als je na de behandeling van je tandarts de situatie niet vertrouwd ga dan terug had ik beter ook gedaan dan waren ze er waarschijnlijk vlugger bij gewwest en had ik geen abces gehad
ik wou mijn ervaring maar eens op dit forum zetten omdat iedereen blijkbaar denk dat een wortelpuntonsteking verschrikkelijk veel pijn doet dit is niet altijd zo heb ik zelf ondervonden
napijn of iets anders als je het niet vertrouwd ga terug naar de tandarts hij is tenslotte degene die er het meest vanaf weet
Mignon

Beste Malouke,

fijn dat je je ervaring met ons deelt. Een wortelpuntontsteking kan inderdaad zeer pijnlijk zijn. Met name als er sprake is van een acute wortelpuntontsteking: pulpitis. In gevallen waarin de ontsteking echter sluimert, chronisch is, is de pijn meer zeurend van karakter. Deze chronische ontsteking kan een accuut karakter krijgen als hij opspeelt. Dit gebeurt nog wel eens op momenten waarop je weerstand lager is.

Grts, Mignon
do, 05/08/2008 - 01:09 Permalink
malouke

mijn weerstand is inderdaad lager geweest ik ben een 8 tal weken geleden geopereerd
daarvoor nooit last gehad van deze kies
dus eigelijk had ik een chronische wortelpuntontsteking
maar hij is dan toch op een bepaalt moment acuut geworden anders had ik toch geen abces gehad of zie ik dat verkeerd
ook met het het abces erbij had ik milde pijn
groetjes malouke
do, 05/08/2008 - 08:01 Permalink