opknappen na een apexresectie

Author:
suzie
Posted:
di, 05/20/2008 - 22:39
Goedenavond

Vorige week heb ik een apexresectie ondergaan en moet zeggen is me echt tegen gevallen.
Het verdoven vooral deed me echt fiks pijn voor al bij de ontsteking, wat helaas ondertussen een abces bleek te zijn.
de plaats ervan was boven m'n voortand.
Nu zei de kaakchirurg dat ik op 10 dagen ongemak moest rekenen en ben ondertussen een week verder.
In de brochure die ik mee gekregen heb staat dat je geen maaltijden over hoeft te slaan etcetra, maar nu na een week eet ik nog alles zacht en zet nog nergens m'n tanden in. De eerste 2 dagen lukte het me nog niet eens gewoon iets van vla te eten en pas na dag 5 weer iets minder vloeibaar
Daarnaast voel ik de plek nog steeds, vooral bij lachen en veel praten wat ik met het werk helaas wel veel moet doen en na eten. Ook is het nog wel een soort zenuwpijn zoals het ook naar voren is gekomen na het stoten en het aanraken van de plek op m'n bovenlip is nog pijnlijk.

Wat ik mij ook afvraag is hoe lang het duurt eer de hechtingen opgelost zijn, want ze zitten er nog steeds en zie er geen verandering, omdat ze op de overgang tandvlees/lip zitten is het ook heel hinderlijk. Zouden ze nu een week later niet opgelost moeten zijn????

Met verstandskiezen trekken kon ik vrijwel gelijk weer alles eten en zo en nu valt het echt tegen.
Ook heb ik veel last van m'n kaakgewricht gehad het weekend wat naast het bijten het kauwen ook nog eens bijna niet mogelijk maakte.
kan dat zijn van het anders gebruiken door de zwelling van de bovenlip en dus mee rgeforceerd praten en dergelijke waardoor het kaakgewricht anders belast wordt in combinatie met de knak die ik aan die kant in het gewricht heb???
Gelukkig gaat dat wel al beter, werd er echt een beetje desperate van.

Zit zelf te denken als de hechtingen er vrijdag nog in zitten te gaan bellen of ze ze eruit kunnen halen,of hoort duurt dat nu eenmaal langer en moet ik helaas ongedurig typje misschien wat langer geduld hebben en welke klachten zijn normaal na een apexresectie bij een voortand???

Groetjes

Suzie
suzie

Geduld zal zeker wonderen doen, maar moet zeggen dat nu vrijwel 10 dagen erna het me toch nog bar tegen valt.
Heb sinds een paar dagen een drukkend gevoel weer in de voortand en die is vandaag weer verergert. Eigenlijk vergelijkbaar als het gevoel dat ik had waarmee de ontsteking naar voren kwam, maar nu in heviger mate, ook zit er een soort puistje, lijkt op een stukje wild vlees met een wit kopje erop. Dcht eerst dat het van de hechtingen was, maar de hechting die daarbij zat heb ik gelukkig los gekregen met poetsen en zit er dus niet meer..

In de voortand zelf zit geen zenuw meer dus ben ik toch wel bang dat het toch nog niet helemaal goed is en zeker omdat dit gevoel verergert.
Ik snap dat het allemaal tijd kost, maar als ik van anderen lees die er weinig last van hebben dan baal ik er toch wel van en ook omdat ik dus tijdenlang heb doorgelopen en dacht dat het allemaal niets was terwijl ik bij de kaakchirurg er toch wel op gewezen ben dat die tand een aanzienlijke klap moet hebben gehad echter geen idee. Tot ik hem stootte een paar maandjes terug heb ik er nooit last van gehad en nu bleek het waarschijnlijk er al een paar jaar gezeten te hebben.

Daarnaast ben ik net gestart bij een nieuwe baan en wil absoluut geen risico nemen.
do, 05/22/2008 - 22:15 Permalink
suzie

Ondertussen weer verder en nog steeds niet top.
Vorige week hebben ze gelukkig voor mij de hechtingen verwijderd, want ze losten nog niet op en deden gewoon echt zeer met lachen en dergelijke. he wat een opluchting was dat. Echter de druk bleef en in eerste instantie werd dat ook afgedaan als zijnde van de hechtingen. Maandag toch weer terug geweest en ja hoor toch nog een ontsteking en aan de Amoxicilline.
Daarnaast kreeg ik de reactie dat als dat niet helpt ze het weer open moeten maken.
Ik ben nu onderhand alweer een paar dagen verder en moet zeggen dat het in plaats van beter pijnlijker woordt. ik heb er nu meer last van dan voor de apexresectie en die is onderhand toch alweer even verder. daarnaast durf ik eerlijk gezegd gewoon niet meer terug omdat ik er echt bang van ben.
heb dus het gevoel dat de antibiotica niet helpt en kan nog steeds nergens in bijten, vandaag met een zacht dropje geprobeerd en gaat nog steeds niet goed, is erg pijnlijk, de druk op de tand neemt toe.
Wat kan ik hier nu verder nog mee verwachten en zal het dan met een volgende keer opensnijden wel opgelost zijn of kan dit ook langdurig worden en welke gevolgen kan dit hebben voor de tand????
Daarnaast wat kan ik zelf het beste doen. Spoelen hoefde niet meer werrd mij maandag gezegd omdat de wond dicht is en het dus van binnenuit komt.

Ik weet het ff niet.
do, 05/29/2008 - 21:39 Permalink
suzie

Maandag moet ik weer terug en ben best wel bang voor wat er nu weer gaat gebeuren. De apexresectie was voor mij eens maar nooit weer en nu is de kans dus zeer groot aanwezig dat het weer moet gebeuren. Is er ook een mogelijkheid dat dit bijv. onder narcose gebeurt of dat je een soort roesje krijgt of zo???
En wat voor gevolgen kan het allemaal hebben voor de voortand????
za, 05/31/2008 - 12:49 Permalink