Goedendag,
Hoop dat u mij een beetje een idee kunt geven van wat er eventueel met mijn kies aan de hand is.
Enige tijd geleden werd ik op een ochtend wakker met behoorlijke pijnscheuten in mijn tandvlees / kies om de zoveel minuten aan de achterkant van mijn rechtermondhoek (waar ik overigens ook nooit iets bijzonders heb gehad, geen vullingen, etc.)
Dit vlak na een verkoudheid overigens om het compleet te vermelden.
Niet gevoelig voor koud/warm etc., geen echt gaatjes gevoel van koude luchtstroom of zoiets, en leek me ook wel erg acuut opeens om een gaatje te zijn, maar goed ik ben geen tandarts :P
Nu was het op het dat moment zaterdagochtend dus ik trok het in ieder geval maar even door tot maandag dacht ik.
Tegen die tijd was de pijn al reeds enigzins weggetrokken maar de kies in de regio waar het pijn deed leek enigzins "verdoofd", en tintelend zodra als ik mn kiezen op elkaar deed zetten.
Nu heb ik dit een week of 2 aangekeken, en het "verdoofde" gevoel is intussen wel weggetrokken, maar de regio omtrend die kies lijkt nu weer een beetje snel geirriteerd te zijn.
Wat resulteert in een enigzins zeurende pijn soms op die plek als ik wat hards eet en soms bij zachte dingen ook.
Dit lijkt ook door te trekken naar mijn wang / oor.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zeker als kind vaak last heb gehad van ooronsteking / kaakholte-onsteking etc., maar is al een tijd geleden dat ik me kan herinneren hoe dat voelt, hoe gek dat ook mag klinken :P
Overigens lijkt ook de andere kant van mijn mond ook enigzins geirriteerd op dezelfde manier aangezien je automatisch toch maar aan de andere kant begint te kauwen.
Het is geen ongeloofelijk onhoudbare pijn maar het is zeker ook geen lekker gevoel.
Enig idee wat dit zou kunnen zijn ?
Groeten,
Stefan
Hoop dat u mij een beetje een idee kunt geven van wat er eventueel met mijn kies aan de hand is.