Hallo,
Sinds twee dagen spontaan een gigantische bult op mijn tandvlees, bovenkaak, ter hoogte van mijn 3 kies na hoektand.
De bult is ineens ontstaan bij een slechte kies. De bult is ongeveer zo groot als een tand, behoorlijk dus. Er staat veel druk op mijn tandvlees en het is erg pijnlijk. Met pijnstillers is het redelijk te houden.
Zaterdag ga ik naar de tandarts. Wat zou ik kunnen verwachten?
Sinds twee dagen spontaan een gigantische bult op mijn tandvlees, bovenkaak, ter hoogte van mijn 3 kies na hoektand.
De bult is ineens ontstaan bij een slechte kies. De bult is ongeveer zo groot als een tand, behoorlijk dus. Er staat veel druk op mijn tandvlees en het is erg pijnlijk. Met pijnstillers is het redelijk te houden.
Zaterdag ga ik naar de tandarts. Wat zou ik kunnen verwachten?
Re: gigantische bult op tandvlees, zeer pijnlijk
Op welke indicatie dan een AB-kuur?
Is het een parodontaal abces, is het een submuceus abces.
Is het een recidiverende per-apicale ontsteking?
Is het een avitaal element?
Is er pus te palperen?
Eerst kijken wat er aan de hand is, maar niet domweg antibiotica gaan voorschrijven.
Was het maar zo eenvoudig allemaal.
Denk zelf aan een submuceus abces uitgaande van een dode( volledig of partieël)kies.
Is er pus te palperen, abcesincisie, en start zenuwkanaalbehandeling, of wanneer het een erg slecht element betreft extractie.
In het 1e geval kun je ter ondersteuning een kuurtje voorschrijven, is niet altijd nodig.
Zou alleen niet tot zaterdag wachten maar morgen even proberen om ertussen te komen.